Som en nyponros

Jag fick ingen vår men strålande sol blev det en stund under eftermiddagen.

Tror ni att jag sprang ut, slängde mig i snön, och vände nästippen mot solen då.

Nä.

Med återkommande höftont har jag linkat omkring här hemma glamourfin i L:s skrikande orangefärgade HD-tröja.
Tänk om jag kunde ta tag i det där gravidhänget nångång.
Skjuter bara upp det och skyller på att jag ammar. För då ska man ju inte banta...
Nä inte råbanta men äta sunt och röra på sig kan man ju göra och det ger resultat hör jag folk i min närhet säga.
Jag kämpar snarare emot och skjuter upp det. Det är totaly fokus som gäller om jag ska göra något.
Svart eller vitt typ.
Äter en massa gott mellan målen. Äter Polly till lunch som jag sköljer ner med Pepsi Max.
Vad gör denna lunch med mjölkproduceringen... nu måste jag bara inflika att jag långt ifrån varje dag äter en sådan lunch samt att jag äter lagad mat varje dag. Ungefär.

Jag har vandrat omkring här hemma hela eftermiddagen med gravidhänget instoppat i orange t-shirten, ca tolv centimeters otäck mörk hårväxt (känner knappt igen mig i spegeln längre) tillsammans med lilla snorande och hostande M.
W blev hämtad av farmor och farfar efter dagis och har fått tillbringa eftermiddagen där vilket jag är oerhört tacksam för.

M hostar efter han har ätit så jag och en del av soffan blev försedda med sur mjölk.
Trots att han skarpt gillar palsternackspurén så hostar han även upp delar av den. På mig.
Jag skulle kunna skrämma bort inbrottstjuvar om de såg mig.
Gulmosig upphostad palsternacka på axeln, handen, kinden, tvåfärgat hår, en stor orange motorcykel t-shirt med ett skrikande barn på armen som är instoppad i en ljusblå, prasslig, haklapp som är lika stor som han själv. Hostandes och skrikandes så man kan se rakt ner i magen på honom för att han inte tycker om när man torkar bort palsternackssmeten runt munnen. 

Under tiden som den lilla underbara varelsen sov sin skönhetssömn drack jag en kopp kaffe och sydde färdigt de sista kuddarna till soffan.
Började på en liten sak till M i ett härligt blått och brunt tyg köpt på Panduro. Panduro har massor av härliga tyger. Tyvärr är de lite dyra kan jag tycka men om man inte ska ha så mycket så går det ju bra. 
Får se om jag lyckas göra min tanke till verklighet. Vad det blir får ni kanske se sen.

Slänger en blick på de nya gröna detaljerna i vardagsrummet och glömmer snabbt bort saker som palsternackspuré och hostande barn. Vilken härlig färg grönt är!

©HUSnrNIO

Dax att laga middagsmat...
Ha en trevlig kväll!



Kommentera
Postat av: Maja

Hmm ja det där med gravidhäng....skönt i början att skylla på att det tar ca ett år för kroppen att hämta sig som jag läst nånstans. Men nu fyller hon 5 i sommar(!) vad ska man skylla på nu?

Den där gräna färgen har invaderat mitt hem kan jag säga. Så vårigt fint.

2009-02-24 @ 17:31:34
URL: http://trebarnsmamman.bloggsida.se
Postat av: M a l i n B.

Här har du en till som gillar grönt skarpt! =)

Om du hittar inspiration till att ta tag i vikten kan du ju skicka över lite till mig.

Jag gick upp som en tok när jag började jobba igen efter barn nummer två. Ack ja. Dessvärre tror jag fortfarande att jag ser ut som när jag vägde 10 kilo mindre. Host!

2009-02-24 @ 19:51:11
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Karin

Skrattar, känner igen mig. När jag var mammaledig förra gången kunde jag vara så sunkig tills ungefär en minut innan Daniel kom hem då snabbfräschade jag upp mig. Dumt egentligen för oftast så känner man sig gladare och fräschare om man snyggat till sig lite eller hur?!

2009-02-24 @ 20:52:10
URL: http://hemochliv.blogg.se/
Postat av: Maja

Hej igen! Har tittat in i dina barnrum, jättefina.

Gillade speciellt den blommiga tapeten och tavlan.

2009-02-24 @ 21:06:37
URL: http://trebarnsmamman.bloggsida.se
Postat av: Liza

Här är en till som gillar grönt! Minner om den hett efterlängtade våren! Vi har så mycket snö att det är inte klokt, någon på jobbet sa att 1999 var sist det var så här mycket! TUR att vi bor i lägenhet!

Att vara tip-top när man har småbarn är inte lätt och inte nödvändigt heller.. det finns så mycket annat som är viktigare!

Hoppas att imorgon blir en kanonbra dag för dig!

Kram!

Liza

2009-02-24 @ 21:25:39
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: fina

Åh vilken god frukost du åt då! Värsta lyxen med Polly!!:-) Bjud över mig nåndag så köper vi två bigpack!

2009-02-24 @ 21:52:12
URL: http://frubesblogg.blogspot.com/
Postat av: fru Sätterlund

Tycker också mycket om grönt :) De där ljuslyktorna är så fina. Är lite sugen på dem, jag med! Ang. gravidhänget, laddar jag fortfarande på att ta tag i det ;)

Kram Therese

2009-02-24 @ 22:31:48
URL: http://tesbrandt.blogspot.com
Postat av: sessan ☆

UNDERBARA bilder!!



& jisses vad jag flinat här jag suttit & läst.... Ja inte ful utan igenkännande ;D

Jag har alltså gravid häng ännu, 3 år efter....



Ha en fin onsdag & hoppas makaroni lådan faller i smak



KRAM

2009-02-24 @ 22:34:50
URL: http://sessanochprinsessan.com
Postat av: MO

Nej banta ska man ju inte göra medans man ammar, men jag vet ju hur det är, man känner sig bara så obekväm i sin egen kropp....Det får väl tyvärr ta den tiden det tar....

Härliga gröna detaljer, ljusstakarna är så söta, kramar

2009-02-25 @ 09:50:56
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Sofi

Känner igen det där jag också.... :)Äter inte heller väldens nyttigaste mat alltid nu när man går hemma. Men dock alltid minst ett lagat mål om dan :)

Jättefina ljusstakar... du verkar duktig på inredning! Själv är jag super kass på det..... kram

2009-02-25 @ 11:24:13
URL: http://sofij77.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0