Småsnurr i huvudet

Jag har så många projekt som snurrar runt i mitt huvud just nu.
Saker som jag ska slutföra, som det där med gardinerna i vardagsrummet som inte alls blev bra, och saker som jag vill börja på.
Det där med gardinerna i vardagsrummet...
Vår gardinstång hänger ganska högt. För högt tycker jag nu när jag vill ha en kappa (hör Thomas ord i Simon och Thomas "vad är det med svenskar och kappa" varenda gång jag uttalar just ordet kappa).
Gardinstångsupphängningen är dessutom av olika slag i rummet.
Det lilla fönstrets stånghållare (det har säkert ett ord det där men jag har ingen aning om vad det heter) är längre så gardinen står ut från fönstret.
Inget jag har tänkt på när panellängderna hängde där men med en kappa så syns det enormt tycker jag.
Sen var det det där med valet av tyg.
Fondväggen och vetefärgade tapeten. Hmmm, njae, jag vet inte riktigt om det var en hit det här.
Kanske ska ta och hänga Stockholm Bladkappan i vårt sovrum istället.
Att ha ett snyggt gardinbyte är ju alltid välkommet...

Sen ska jag sy lite nya kuddfodral till soffan. Har en fundering på att sy lite vimplar till lilla M:s rum. Skriva i M:s bok om alla dopgåvorna han fick och från vem. Gå igenom hans garderob och rensa ut allt som han har vuxit ur. Tvätta, dammsuga m.m. och ytterligare flera saker som ni ska slippa bli uttråkade av att läsa.

Medan snön gnistrar och kylan isar, 14 minus idag, får det nog bli en kopp te innan jag börjar med allt. Måste ha lite tid på mig att strukturera upp lite i mitt huvud...


Kommentera
Postat av: Lisa

haha ja det finns en himla massa man vill fixa med, svårt att veta ibland var man ska börja. Vad söt dottern var i sina glamourkläder :)

2009-02-09 @ 09:59:24
URL: http://majamyra.blogspot.com
Postat av: Lottis

Ta en sak i taget så skall du se att det ordanr sig :) Njut av te´t och det FINA vädret....

Kram

2009-02-09 @ 10:22:01
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: Malin B

Att sätta igång tankarna är ju iallafall ett steg åt rätt håll. =)

När man skrivit ner dem kan de klarna ännu mera.

Men när man har två små "chefer" där hemma brukar det bli ständiga stopp i produktionen. ;)

2009-02-09 @ 10:48:42
URL: http://malinbayard.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0