Magläge

När man nyligen fått barn så dimper det ideligen ner brev adresserade till barnet och dess ömma moder i brevlådan.
Det är Goboken, Libero, diverse mammatidningar m.m som försöker locka till köp och prenumerationer. 

För en tid sen fick vi ett litet häfte från Pampers som handlade om att det lilla barnet nu har blivit fyra månader gammalt.
Som om vi inte visste det...
I häftet tog de upp allt det som barnet kan göra när det är fyra månader gammalt.
Som barnet ska göra nu när det är fyra månader kändes det som.

Som att ligga på mage. Att ligga på mage och sträcka sig efter leksaker. Att ligga på mage och träna rygg och nacke. Ligga på mage och börja kråla framåt och förflytta sig.
Man fick också tips på hur man kan träna sin fyra månaders bebis för att ligga på mage stärker nacke och rygg och uppmanar bebisen till att utvecklas och vilja ta sig framåt.
Det förstår ju jag också att det är bra så därför försöker vi.

M tycker inte om att ligga på mage.
Han blir arg, skriker och sen trycker han in näsan i filten och vägrar att lyfta huvudet.
Detta trots att jag har försökt med att lägga en handduk/kudde under bröstet, placerat ut färgglada leksaker runt omkring honom och ligger med mitt huvud klistrat på golvet bredvid i samma höjd som honom och hejjar på med alla glada tillrop jag kan komma på.
Allt enligt Pampers rekommendationer i det lilla häftet.

Om inget radikalt händer så kommer han kommer nog att skippa det där med att krypa och istället sitta upp direkt för att sen ställa sig upp och börja gå!

©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: MO

Jamen man ska ta det där med en nypa salt, alla barn är ju olika, man ska inte hålla på o jämföra....det kommer när det kommer.....Gosig är han där han ligger o övar, kram

2009-02-26 @ 18:16:29
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Nilla

Öva är bra tror jag och att vara mycket på golvet med sina barn. Göra likadant själv som man vill att de ska göra ! Visa! ;-)

Krypa tror jag är ett viktigt steg som inte ska hoppas över. Bra för motoriken och sånt där. :-) Ha det bra.

2009-02-26 @ 18:50:44
URL: http://tankebubblor.blogg.se/
Postat av: Sofi

Håller med om att man ska ta det där med en nypa salt. Det kommer när det kommer..... Alla barn är ju olika......:)

Min W har heller aldrig varit så mycket för o ligga på mage, protesterar hej vilt.... Kram

2009-02-26 @ 20:02:06
URL: http://sofij77.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Kasper är 8 månader och fortfarande inte så glad för att ligga på mage! Han satt stadigt vid fem månader, och stortrivs där han sitter. Alldeles nyligen har han börjat åla, men bara bakåt, och rotera runt runt... Tycker sådant där mest är stressande - förr eller senare rör de nog på sig :-). Min store pojk kröp aldrig, han ålade lite, rumphoppade mycket och reste sig och gick vid 10 månader :-).

2009-02-26 @ 20:37:31
URL: http://lycklig.org
Postat av: Lottis

Stämmer absolut..."stan" är väster, men det lag som tog ALLA banorna (stämplarna) var ett lag från "ön" :D



Det är mina pojkar det... A-mannen gillade heller aldrig att ligga på magen...det är ngt som kommer (tror jag)



Ha en toppen fredag, själv har jag BÅDA min a prinsar hemme i morgon :D D tog sportlovs semester..och vi ska åka tåg med A-mannen



Det kallar jag utflyckt :D



Kram

2009-02-26 @ 21:31:35
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: Malin B

Det fina med att bo på landet är att ingen unge är exakt lika gammal, alltså behöver man inte tänka så noga på vad de SKA kunna vid vissa åldrar utan man ser att det blir folk av allihop! ;)

En del pratar som de inte gjor annat redan vid ett och ett halvt års ålder men lär sig inte åka skridskor så där tjusigt som treåringen redan kan osv. Man är bra på en massa saker och så hoppar man över utvecklingen i andra. Det är det som är charmen med att vara människa.

2009-02-27 @ 09:06:04
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: AKP

Eftersom jag älskar din blogg tänkte jag länka till den på min sida. Du får gärna länka tillbaka om du vill =))

2009-02-27 @ 10:45:06
URL: http://akp.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0