Ännu en förkylningstopp

W:s hosta har blivit bättre och hon är på dagis idag.
Istället har lilla M åter igen blivit kanonförkyld. 
Det snoras vid varje andetag. Han sover korta pass och att äta är jobbigt när näsan är tät. 
Tidigt imorse började han även hosta en hel del och genast blir jag jätteorolig för att han ska få det hemska rs-viruset.
Den här gången låter det som att hostan jobbigare än vid förra förkylningen, som han för övrigt hade bara för någon vecka sedan.
Jag blir så less på detta eviga sjukdomstillstånd som vägrar att släppa taget om oss (men hellre en kraftig förkylning än vinterkräksjuk...).
Ge mig vårsol. Friska vindar. Sandig asfalt och en brusande älv.
Gärna idag!

Roade mig en stund i photoshop igår.
Kan ju i stort sett ingenting om hur man gör (och inte vet jag hur jag gjorde heller) men det var kul iallafall.
Tänk vad roligt det vore att få gå en kurs och lära sig ta fram det bästa ur sina bilder.

De vackra orden är Barbro Lindgrens. Sången heter Lilla Hand och finns tonsatt av Georg Riedel.




©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: Anna

Mina barn har haft kvällsfeber i omgångar men sen mått bra på morgon. Lite ovanligt för vår del. Då de har lite feber kan det vara ganska mysigt att vara hemma =)

2009-02-24 @ 10:32:27
URL: http://mittlillabo.blogg.se/
Postat av: Malin B

Nu rasar hela min världsbild! ;)

Jag som trodde att du kunde allt om bildbehandling! Så mycket tjusigt som du bjuder på här titt som tätt.

2009-02-24 @ 11:22:25
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: m a r i a k o d e n

Åh, så fint!!

Själv förstår jag ingenting av photoshop!

=(



Vad stor eran kille har blivit....

Supersöta kidz!



ha det bäst!

Nu ska jag gå till min lille kräkkille......



kramelikram!!!

2009-02-24 @ 13:55:09
URL: http://mariakoden.blogg.se/
Postat av: Jill

Så fina bilder du fixat till! Härligt skoj att kunna leka lite i bildprogram, egentligen är det ju bara fantastin som sätter gränser.



Hoppas du har en fin tisdag, trots evighetssjukan...

2009-02-24 @ 13:55:13
URL: http://fyrarumochkok.blogg.se/
Postat av: Maja

Så fint du har gjort, och vilken fin text.

Måste också testa photoshop.

2009-02-24 @ 15:33:38
URL: http://trebarnsmamman.bloggsida.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0