Nutrilett vs Libanesisk mat

Att det ska vara så svårt för mig att komma igång med mina planer på att få bort gravidkilona...
När jag väl hade bestämt mig för att starta föll valet på en veckas kur tillsammans med de klassiska Nutrilettpåsarna. 
Jag körde igång och det kändes motigt men jag höll ut i hela två dagar. Sen kom fredagen.

W blev utkörd till faster P efter dagis och skulle få tillbringa natten där.
Farmor och farfar sa ja till att sitta barnvakt åt lilla M och i byrålådan i hallen låg presentkortet som har legat där sen i december och bara väntat på rätt tillfälle.
Nu eller aldrig tänkte vi och begav oss in till stan för att äta på den Libanesiska restaurangen Habibi.

Med dagens Happy Hour erbjudande valde vi en avsmakningsmeny innehållande hela 16 av kökets kalla och varma Meze och till det beställde vi in en flaska Libanesiskt rött vin.
Så ljuvligt och underbart lyxigt på alla sätt att få sitta i stadens kvällsol och njuta av underbar mat upplagd i vackra skålar, gott vin, se på folk och sen kunna betala nästan hela summan med ett presentkort.
Att jag sen hade en släng av saknad till lilla söta sonen varenda gång det passerade ett barn och inte kunde låta bli att prata om honom var tjugonde minut får jag väl jobba på till nästa gång det är dax för vuxentid... *harkel*.

Om det var trögt och svårt att starta med Nutrilettandet så var det desto enklare att sluta med det!
Helgen fortsatte i en behaglig mat och vinanda.

Imorgon är det åter måndag och gissa vad som står på menyn då...

Fredagens smakupplevelse är ett minne blott.
Ett trevligt minne.



Kommentera
Postat av: Linda

Känner igen det där, jag har börjat med GI varenda morgon nu i flera veckor men jag håller mig till middagen coh sedan spårar det ut, så jag menar du har ju endå hållt på i 2 dag:)

Men det är klart ni skulle unna er lite gott då ni var barnfria!

Ha det bäst, kram

2009-06-01 @ 08:15:43
URL: http://lindam.blogg.se/
Postat av: AKP

Sålänge man inte är 100% motiverad så tror jag att det är bättre att strunta i det.

Annars blir det "jojjo-bantning" och det mår ingen bra av. För att gå ner i vikt behöver du inte äta pulver! Kolla in viktklubb.se den dag du verkligen ärriktigt motiverad. Där kan du äta gott och nyttigt och rasa i vikt =)

2009-06-01 @ 08:49:14
URL: http://akp.blogg.se/
Postat av: Speja

Ja hjälp, att välja mellan bikiniform och ljuvlig mat tillsammans med andra...det är verkligen gräsligt. Pust. Men det lät härligt - restaurangbesöket, alltså.

2009-06-01 @ 09:24:24
URL: http://spejasprov.blogg.se/
Postat av: AKP

åh!Ja jo då kan jag förstå att du tycker det är skönt att komma ifrån köket!!

Absolut!!

Å i denna värme som är nu så är en "drink" bara gott istället för flottig mat :D

2009-06-01 @ 09:25:41
URL: http://akp.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Vilken udnerbar meny, tro på tusan att nutilettdieten åkte all världens väg ;-) ler Hoppas du får en fin vecka!

2009-06-01 @ 09:28:37
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Malin B

Kul att ni kom i väg på tu man hand, det där med att längta efter/prata om barnen är en liten "yrkesskada". ;)

2009-06-02 @ 08:03:18
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Anonym

Är Nutriletten god? Jag har kört Cambridge en vecka och vissa "soppor" var katastrofala =)

2009-06-03 @ 21:15:44
URL: http://mittlillabo

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0