Vår gatas vattenpölar

M är inne på sin andra vecka som morgonmänniska.
Det spelar ingen roll hur många djupa samtal vi har om hur jag som mamma behöver få sova tills klockan ringer vid halv sju.
Han markerar med ett illvrål redan halv sex att nu är det morgon.
Efter det hjälper ingenting.
Har burit in honom till mig och kliat, sjungit, gett honom flaskan med välling i sängen men han är helt övertygad om att det är morgon *sliter mitt hår*.

Det är bara att masa sig upp och ta med det lilla herrsällskapet in i badrummet där han roar sig med att krypa in i duschen, stänga dörren för att sen öppna den igen och krypa ur och sen göra om hela proceduren igen.
Är väl ganska ok om det inte varit för att han vill att jag ska titta på honom och se hur duktig han är som fixar detta moment. Hur lätt är det när man står med mascaran i ena handen och hårborsten i den andra...

Höstregnet vräker ner utanför fönstret.
Är ganska mysigt om man slipper gå ut i det.
När jag och W cyklade till skolan för någon timme sedan var det full regnmundering som gällde.
Otroligt nog var det helt ok för henne och det trots att hon på fötterna fick ha ett par gamla, lite för små, gummistövlar då de nya stod i skolan.
När vi cyklade ut från vår uppfart sa hon till mig att visst hade det varit en bra morgon utan krångel idag.
Kan inte annat än instämma. Så skönt när allt flyter på. Allra helst när jag varit uppe med M sen ottan.

Vägen till skolan blev lång idag. Det var vattenpölar överallt som skulle diskuteras. Hur djupa de var och hur stora. 
Jag fick lära mig vart vår gatas största och minsta vattenpöl finns.
Måste erkänna att jag tänkte på min nyfunna kunskap när jag cyklade hem själv en stund senare.

I eftermiddag är det inbokat fika hos en nybliven fyraåring och sen blir det en kväll tillsammans med barnen. L väntas inte hem förrän sent ikväll.

Nu tror jag vi ska ge oss ut i regnet och åka till Ica. Behöver införskaffa diverse hygienartiklar och annat smått och gott.

Ha en trevlig dag i höstregnet!


Kommentera
Postat av: AKP

Ja men, vi brukar ju vara lika! Så då kanske du ska ge den en chans =)) Vore GRYMT skoj att höra om vi är lika även här =) Ne samma här, allt overkligt går fetbort!! Men denna var liksom.. ja jag vet inte, men man kunde "köpa" den lilla overklighet som fanns här på något sätt. Kan inte ens förklara :S

2009-10-16 @ 10:00:47
URL: http://akp.blogg.se/
Postat av: Annis

Men visst är hon, helt makalöst att en som är född

1993 har en röst som näst intill slår Celine Dion.



Ha en fortsatt trevlig dag !

2009-10-16 @ 10:51:52
URL: http://kakan06.blogg.se/
Postat av: Speja

Ha det fint du också - jag hoppas att du får sovmorgon nu i helgen!

2009-10-16 @ 11:06:55
URL: http://spejasprov.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack för omtanken =)

Trevlig Helg

2009-10-16 @ 11:47:49
URL: http://mittlillabo
Postat av: Sofi

2009-10-16 @ 14:10:38
URL: http://sofij77.blogg.se/
Postat av: Sofi

Ojdå... råkade komma åt skicka knappen utan att ha skrivit nått. Sorry :) Viktigt o veta största o minsta vattenpöl :) Min älsta påpekade för ett tag sedan när vi gick hem från skolan att vi var dem ända på våran gara som inte hade trapp till våran ytterdörr :) //Ha en forsatt trevlig fredag! Kram

2009-10-16 @ 14:13:32
URL: http://sofij77.blogg.se/
Postat av: Malin B

Det kommer en tid då du får sova. Jag vet! ;)

Men vad är det för tröst - där du är nu.

En kram iallafall, till en som kan allt om vattenpölar.

2009-10-16 @ 14:25:11
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Linda

Förstår inte varför barn ska vara så morgonpigga,själv har jag haft en pigg moa inne hos mig i sängen sedan 4.45 i morse och vid 6 då hon precis somnat om vaknade killarna på övervåningen, så då var det kört iaf.

Hoppas du kan få dig en skön sovmorgon i helgen,

Jag mailar dig i kväll. Kram

2009-10-16 @ 14:51:13
URL: http://httpwww.uppochnervandahuset.se
Postat av: Angelica

Vi vaknade också till ösregn igår, min första tanke var -ååå en mysig innedag. Dotterns första tanke var inte densamma -jaaa gå ut hoppa vattenpölarna mamma... Tänk att alla barn tycker att de är så otroligt roligt med vatten och framförallt i pöl form.



Ha en trevlig helg!

2009-10-17 @ 08:42:10
URL: http://vrthusbygge.blogg.se/
Postat av: Linruz

Hii sötnosen då.

Man vet aldrig när man kan ha nytta av just vattenplölkunskap...fniss!!

Ha en härlig helg.

Kram Lina

2009-10-17 @ 09:28:06
URL: http://www.linruz.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0