Fotoväggen

För en tid sen bloggade jag om vår fotovägg bestående av bilder på alla barnen.
Minstingen M är den som är minst representerad på väggen.
Inte för att det inte finns bilder på honom att rama in utan snarare tvärtom - det finns för många.
Jag har svårt att bestämma mig för några och då jag velar fram och tillbaka så blir det ingenting alls utav det istället.
Jag skulle kunna tänka precis tvärtom. Bara välja ut några som jag tycker om och rama in dem och då det som sagt finns många att välja mellan kan man ju bara skriva ut en ny bild och rama in den istället ifall det skulle kännas så.
Så småningom kommer även hans första dagisfoto att hamna på väggen upp till ovanvåningen men den tiden vill jag inte tänka på nu.
Nu är jag föräldraledig och ska minsann strunta i att bedriva alltför många jobbrelaterade tankar.

I en Ikearam hamnade iallafall tre bilder på M som jag tycker mycket om.
Bilderna är tagna i juli. M är tio månader gammal på bilderna.
Han sitter på golvet på sitt rum på sin gröna mjuka matta som han tycker så mycket om och har på sig storasysters stora rosa fjärilsvingar.
Jag sitter ungefär en meter bort och iaktar honom genom kameralinsen.
Han klappar i händerna och ögonen lyser av glädje och bus ena stunden för att i nästa vända ryggen mot mig.
När jag kikar över vingarna ser jag hur han sitter och tvinnar mattfransarna mellan sina små fingrar.
Han tittar på mig, vänder sen ryggen mot mig igen, och fortsätter att tvinna fransar.
Jag sitter kvar och ser på honom och njuter av att denna underbara lilla människa finns i mitt liv♥.

©HUSnrNIO

Tavlan ska inte stå på tavellisten i köket utan såklart hamna på fotoväggen upp till ovanvåningen.

Idag har W redan gråtit två gånger. Hon är ledsen över att hon är sjuk och inte kan vara med på sin allra första friluftsdag.
Hela skolan är ute i skogen i olika grupper under hela förmiddagen. Förskoleklassarna skulle få vara med sina faddrar och W är stormförtjust i sin.
Lunchen serveras ute i skogen och innan dess skulle man tillsammans sitta ner och mumsa på medhavd matsäck.

När jag berättade imorse att det inte blir någon friluftsdag för henne idag så grät hon.
Plötsligt slutade hon att gråta och sa "det gör ingenting för du har ju sagt att du vill att jag ska visa dig skolskogen så du och jag kan ju ha picknick där idag".
Kändes i mammahjärtat att förklara för henne att det inte blir något skogsbesök alls idag, varken tillsammans med klassen eller med mig.



Kommentera
Postat av: Linda

Stackarn, hoppas hon fort kryar på sig och att det inte är allt för långt till nästa friluftsdag.



Jätefina bilder på M, så bedårande söt.



Kram

2009-10-20 @ 09:16:28
URL: http://www.uppochnervandahuset.se
Postat av: Mamma Russin

hej hej..

vilka fina kort.. du tar så fina kort på dina barn och du skriver ut dom och gör så fina tavlor av dom..:)



stackars W som inte kommer iväg idag.. ni får titta på MAdicken, hon kommer ju inte heller i väg på sin skolutflykt..:)



hoppas ni får en bra dag hemma iaf, kramar

2009-10-20 @ 10:58:45
URL: http://enburkrussin.se
Postat av: Malin B

Å, så t r i s t att vara sjuk när det är något extra speciellt i skolan!!!

Ni får ha picnicken att se fram emot! =)



Jätte fina bilder. Jag förstår att du är förtjust! =)

2009-10-20 @ 11:26:20
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Åhhhh man blir ju aldeles sjuk när man ser dina fina foton, ösnakr man var en lika duktig fotograf som du! Kram

2009-10-20 @ 13:36:20
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: sofi

Vilken härliga bilder på lilla M. Jag har också svårt att välja bilder på barnen som ska sitta på väggen. Nog därför jag har väldigt dåligt med bilder på mina kids på väggarna hemma. Får bli ändring på det.... Inte roligt o vara sjuk när det händer roliga saker i skolan. Hoppas hon blir frisk snart så ni får har eran picknick ;) Hoppas ni får en bra tisdag i alla fall.. kram S

2009-10-20 @ 13:52:43
URL: http://sofij77.blogg.se/
Postat av: AKP

From. idag kommer jag sälja rätt mycket kläder (även en del saker) på min blogg.

Mest barnkläder i olika storlekar till tjejer.

Sprid gärna vidare =)



2009-10-20 @ 13:58:48
URL: http://akp.blogg.se/
Postat av: Linda B

Så fina bilder på lilla M!!! Jättesöt ju!!!

2009-10-20 @ 21:05:48
URL: http://levasomlinda.blogg.se/
Postat av: Karin/Rosa maränger

Vad sockersöt han är! FIna kort.



Stackars W då, men man får se det positivt att de trivs i skolan iaf. Vår stora som är 10 är älskar sin skola och tycker inte alls att det ska bli skönt med höstlov nästa vecka..så skönt när de trivs.



Ha det!

2009-10-20 @ 21:28:36
URL: http://rosamaranger.blogg.se/
Postat av: Angelica

Känner igen de där med att bilderna finns men blir aldrig framkallade. Varje gång jag ska till och framkalla får jag beslutsångest också blir de ingenting. Tråkigt för de är ju så mycket roligare med "riktiga" kort att bläddra i istället för på datorn.



Ha de gott!

2009-10-20 @ 21:30:18
URL: http://varthusbygge.blogg.se/
Postat av: Speja

Åh, det där dilemmat. Jag måste ta tag i de där fotona jag tänkt förstora, men jag har också väldigt svårt att välja.



Ni får väl göra skogsbesök en annan dag...men det är inte kul att som liten få höra ordet "vänta"...

Kram

Speja

2009-10-21 @ 10:16:53
URL: http://spejasprov.blogg.se/
Postat av: hemmabloggaren

Näää, va kul. Jag har lika ram och nästan exakt samma motiv (fast med min lilla kille då). Lånade syrrans vingar och satte på när han var runt 6 månader. Underbara bilder!

2009-10-23 @ 12:53:33
URL: http://hemmabloggaren.blogspot.com

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0