Pysselstund

I tre dagar har vi levt i total symbios med varandra. Jag, W och M.
Känns som att jag håller på att bli smått galen ena stunden för att nästa tycka att det känns ganska ok och flyter på.

M är hysteriskt intresserad av teknik och småsaker.
Tv, dvd och förstärkare är det som han tror sig bestämma över. När man säger till honom tittar han på mig och ler för att sen fortsätta trycka.
När jag lyfter bort honom från tv:n i vardagsrummet går han de flesta av gångerna direkt in på W:s rum och misshandlar hennes tv istället.
Häromveckan stoppade han in en sked i förstärkaren eller högtalaren (jag har noll koll på vad det är för något) som jag inte lyckades få ut. Kom just på att jag glömt berätta det för L...
Det är otroligt att inte något har gått i sönder ännu.
När han inte ägnar sig åt tekniksaker kämpar han för att komma åt mina saker i fönster och på hyllor. Han plockar även ur alla köksskåpen som är i golvhöjd.
Tro inte att jag inte säger till honom för det gör jag!

Samtidigt som han kör sitt race så är W måttligt glad och munter över att behöva tillbringa ännu en dag hemma från skolan.

För att inte bli galen här hemma övertalade jag L till att komma hem en stund på lunchen. Själv kastade jag mig i bilen pch åkte till Panduro.
Blev krympplast och en ask med innehåll till att skapa egna halsband till W.
Till mig själv blev det lite härliga tyger och band.
M fick nöja sig med en banan från Ica han.

Glada, nöjda, snoriga och lite febriga är vi nu sugna på att börja pyssla.
Tror jag måste snabba på för snart har M ätit upp sin banan och det roligaste han vet är nog inte detsamma som jag själv tycker...

©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: Linruz

Vad mysigt med pyssel.

Vi har tyvärr ingen Panduro butik här. De har så mycket roligt annars.

Kram Lina

2009-10-21 @ 19:26:07
URL: http://www.linruz.se
Postat av: Terese

Mysigt att sitta och pyssla sådär. Hoppas dom kryar på sig, här är vi äntligen mycket bättre även om det snoras lite ännu. Hoppas ni får en bra dag!

2009-10-22 @ 08:53:14
URL: http://terese.wordpress.com

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0