Till låns

Idag tog jag och M en promenad i solen till vårt lokala biblioteket.
Något som jag länge varit sugen på att göra men som inte har blivit av. Faktum är att jag inte har lånat en enda biblioteksbok sedan i början av 2005.
Inte heller har jag något lånekort. Det har jag inte haft sen min plånbok kom bort strax efter jag sist lånade böcker, för ca fyra och ett halvt år sedan om jag minns rätt.
Därmed inte sagt att jag inte har besökt något bibliotek under den här tiden.
Stadsbiblioteket med sin barnhörna som inbjuder till såväl läsning av böcker som att spela teater och klä ut sig har jag och barnen varit flera regninga eftermiddagar.

Vårt lokala bibliotek överraskade med större lokaler än man kunde ana, förhållandevis många böcker att välja mellan och trevlig service.

En bunt med böcker till W fick följa med hem i vagnen.
En spännande blandning av allt från berättelser om hästar till mysterium och detektiver.
Det är nästan så att jag längtar tills det blir kväll och man får krypa ner i sängen och börja i den första boken.
Iallafall om det blir en hästbok...


©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: Sofie

Biblioteket är en guldgruva man ofta glömmer bort! Det besvärliga är att komma ihåg att återlämna böckerna, något jag är dålig på :)

2009-10-12 @ 14:54:42
URL: http://syssla.blogspot.com
Postat av: Lottis

Om jag inte missminner mig så hittades plånboken efter ca 1 år i en SOFFA...hmm..den människan kan inte städa ;)

2009-10-12 @ 15:18:38
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: Malin B

Jag älskar biblioteket!

Att få ta hem "skatter" alldeles gratis.

Min bibliotikarie är helt toppen, ringer hem när böckerna jag ställt mig på kö hos är klara för hämtning. =) Ännu bättre i fjol när tösen gick på mellanstadiet, då skickade hon mina böcker med henne.

2009-10-12 @ 16:18:21
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är jättekul att gå och låna böcker, men jag är värdelös på att lämna tillbaka dom i tid.

Så därför undviker jag biblioteket tills jag lär mig :).

Kram

2009-10-12 @ 18:59:51
Postat av: Lottis

Fika på fredag fm kanske?? (i Röda Huset)

2009-10-13 @ 08:23:37
URL: http://charlotta.brohede.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0