Ryggsäck från Vincent Shoe Store

Jag minns W:s allra första ryggsäck.
Lagom till alla hjärtans dag 2005, och den allra första dagisdagen, damp den ned i postlådan.
En gratis ryggsäck sänd till oss från en bokklubb.
Den var röd, blå och grön, hade Nalle Puhdekaler på sig och var alldeles perfekt lagom stor till en liten tjej som skulle börja på dagis.

En tid efter att M hade börjat på dagis (nästan också på alla hjärtans dag fast fem år senare) kom jag på en morgon när vi skulle iväg till förskolan och jag stod och tryckte ner hans regnkläder i en Icakasse att han inte har någon egen ryggsäck.
Jag har tröttnat på alla dessa Disneymotiv som florerar i flera affärer och dessutom är flera av dem, iallafall de som jag har kikat på, väldigt stora i modellerna och då jag vill att han ska kunna bära sin ryggsäck själv så kan ju inte modellen vara alltför stor.

Hos Vincent Shoe Store hittade jag den enligt mig perfekta första dagisryggan.
Den är storleksmässigt perfekt för en artonmånaders dagiskille att själv ha på ryggen men rymmer ändå, trots sitt lilla format, det viktigaste man måste ha med sig som extra vantar, extra strumpor ifall de som ligger i lådan på dagis kommer på villovägar, våtservetter till resan från dagis (ifall buspojken får ett infall att stryka sig mot leriga vinterdäck eller något annat görigt på vägen till bilen vid hämtning!), en blöja, kanske en extra tröja och lite papper med dagisinformation...

Ryggsäcken har ett mindre fack mitt fram, ett inuti och på sidorna två stycken nätfack där bl.a vattenflaskan hamnar när vi beger oss ut på utflykt.

När M väl hade lärt sig hur man bär omkring på ryggsäcken så gillade han den skarpt. 
Han spatserar gärna omkring med den på ryggen hemma och packar i och ur den på innehåll.
Det gäller bara för mig att komma ihåg att checka av den på morgonen innan vi far till dagis för man kan hitta allt från hörlurar till matskedar i den...

Bilder:Privata©HUSnrNIO

Ryggsäcken heter Backpack Small, kostar 199 kronor och finns i de fyra vincentfärgerna: svart, orange, rosa och röd. 



Kommentera
Postat av: Sara J

Sicken söt liten modell! Han borde ni ju kunna hyra ut hi hi. Ha en najs helg. Kram från Söderns Sara

2010-04-15 @ 17:27:46
Postat av: Dorothea - Ett nästintill trillingliv.

Håller med. En alldeles perfekt liten dagis ryggsäck!



n&j har en ungefär på pricken lika stor ryggsäck, n Everest. Jolie en röd/svart och Noah en limegrön/svart.

Dem har också fack fram + två nätfack och innuti även ett fack för världens minsta och sötaste sittunderlag ;) Haha supersött.



Hoppas allt annat är bra med er alla :)

2010-04-15 @ 18:02:46
URL: http://www.alltforforaldrar.se/theans/
Postat av: Carolina

Vilken perfekt liten dagisryggsäck, klär honom utmärkt :-) kram

2010-04-15 @ 18:46:26
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Josefin

Sv: Tackar! =)

2010-04-15 @ 18:52:07
URL: http://msjoan.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Snygg rygga! :-) Och tack i går kom Holgers fina tavla! <3 Kram

2010-04-15 @ 19:55:38
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: isa (gästbloggar på furnish)

Vilken cool ryggskäck till en så söt och cool grabb!

nu ska jag kicka vidare i bloggen. Du har bedorande söta barn!!!!

2010-04-15 @ 22:07:20
URL: http://furnish.blogg.se/
Postat av: Camilla

Det är så sött med barn o ryggsäckar! Ryggsäcken är oftast större än barnet o det är ju så charmigt!

2010-04-16 @ 08:19:10
URL: http://husnr8.blogg.se/
Postat av: Linda

Superfin, liten och nätt men ändå cool. Jag tycker också det är lite tråkigt med alla disneymotiv på allt,men barnen älskar det:(

Kram

2010-04-16 @ 08:52:41
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: hemmabloggaren

Ser himla bra ut. Vi kör med en gammal bamseryggsäck från Lindex som också är helt perfekt i format.

2010-04-16 @ 11:37:26
URL: http://hemmabloggaren.blogspot.com
Postat av: Malin B

Sötaste ryggsäcksbäraren jag sett på länge! =)

2010-04-16 @ 11:38:37
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Helen

Nog för att väskan är fin men den riktigt fina är han som bär...vilken goding.

Ha en skön helg.

Kram

2010-04-16 @ 14:32:29
URL: http://famstenstroms.blogg.se/
Postat av: Chrissie

Min första ryggsäck var en alldels rosa och blå Bamseryggsäck. Jag stoppade alla mina gosedjur i de och vägrade ta av mig den (även inomhus).

2010-04-22 @ 19:29:51
URL: http://jinxedchrissie.blogspot.com

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0