Skoprovning hos Vincent Shoe Store

Idag är det tisdag men min hjärna är inställd på måndag.
Från det att jag vaknade imorse har jag sagt och tänkt att det är måndag flera gånger och ändå har bara halva dagen passerat ännu.

Den bara asfalten och de allt mindre vattensamlingarna uppmanar till att leta fram gymnastikskor och liknande ur gömmorna.
När vi hittade de vita, lite högre gympadojorna, som W fick i höstas lagom till skolstarten insåg jag att det skulle behövas ett par nya.
För även om hon älskar dem och de fortfarande går att använda för det är ju inga hål på dem (W:s egen notering), så är de allt annat än fräscha och fina.

Jag stuvade in barnen i bilen och åkte till Anna och Vincent Shoe Store för att få lite hjälp med skoval till W.
Anna mätte W:s fot och sen var det bara att kika runt bland skohyllorna och prova alla skor som såg fina ut.
W älskar allt som glittrar och blänker så en del av det som provades kanske inte riktigt uppfyllde de kriterier som jag hade bestämt att vi skulle köpa men kul hade hon min lilla, stora, tjej bland alla skorna.

Medan W skuttade runt i butiken så förklarade M ganska tydligt att han ville därifrån.
Han var så trött att ingenting var roligt.
Funderar på om mina barn nångång har varit i symbios med varandra och velat samma saker samtidigt...

W provandes ett par Connie Fuchs.
 

M provar också skor men på sitt eget lilla vis...

Bilder:Privata©HUSnrNIO

Eftermiddagen är här och himlen är fylld av tjocka moln. Planerna på att ta en promenad till Ica ser mindre lovandes ut om vi inte vill traska dit i regn.
Diskmaskinen ska tömmas och tvätten ska hängas.
Inte konstigt att jag tror att det är måndag när jag ägnar mig åt måndagssysslor så det skriker om det.

Ha en trevlig xxx-dag på er!



Kommentera
Postat av: Linda

Ser uta att vara en väldigt fin butik med bra val det där. Själv lyxade vi på och köpte nya kavat skor till barnen då vi passerade kumla och deras outlet påväg norröver, 1000 kronor för 3 par vårkavat tyckte jag var ett väldigt bra pris.

Kram

2010-04-06 @ 17:08:06
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: Anna

Jag har hört talas om Vincent shoe store men aldrig sett några skor därifrån. Jättefina ser de ut! Blev det något köp för er del? Hoppas du har en skön måndag nej jag menar tisdagkväll ;-) Kram Anna

2010-04-06 @ 20:16:57
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: Angelica

Måndag hela veckan...



Jag förstår W, de är äl varje tjej/kvinnas dröm att befinna sig i en skoaffär? I alla fall min, jag skulle älskar skor och M verkar gå i mina fotspår =)

2010-04-06 @ 22:16:38
URL: http://varthusbygge.blogg.se/
Postat av: Malin B

Det är mycket, mycket lättare för tjejer att prova kläder och skor! ;)

Vilka söta fotomodeller du har.



Jag är också veckovill...

2010-04-06 @ 22:56:16
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Annelie

Vilken supersnygg jacka Malte har!



Du verkar ju verkligen ha kommit på kameran! Bilderna på flickorna i påskutstyrsel är underbara!

2010-04-06 @ 23:05:16
URL: http://dansbanegatan.blogg.se/
Postat av: Terese

Vilka fina skor! Måste verkligen komma in till Vincent någon dag och kika i butiken. Ha en bra onsdag!

2010-04-07 @ 10:36:27
URL: http://terese.wordpress.com

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0