Provning av vårens skor hos Vincent Shoe Store

När jag besökt Vincent Shoe Store så har jag fastnat bland alla tänkbara fina skor till lille M och inte tittat så mycket på utbudet för större barn.

Eftersom W har påsklov den här veckan så passade jag på att ta med mig henne in till butiken i Duvanhuset.
Till skillnad från M, där det fortfarande är jag som står för skovalet, så har W en mycket bestämd åsikt om vad hon tycker om och då framförallt om vad hon inte tycker om.

Bland Vincents skor finns det flera modeller för större barn där storlekarna sträcker sig upp till 35. 
Jag har en dotter som är väldigt förtjust i allt som glittrar och blänker men inför vårt besök hos Anna hade jag sagt till henne att hon skulle spana lite extra efter gympadojor.

Hon fick gå runt i butiken och plocka fram de skor som hon tyckte var fina.
Först ut att testas blev skon Connie i färgen Fuchs som är en öppnare variant av en gymnastiksko. 
Den är tillverkad i syntet men har en innersula av läder och textilfoder. Sulan, som är tvåfärgad, har ett extra flexibelt parti i bakdelen så den är perfekt att springa omkring i för en aktiv tjej.
Två kardborremmar gör skon lätt att ta på sig.

Bilder:Privata©HUSnrNIO

Jag tyckte att tygskorna Luke var fina så de provade hon också efter att ha undersökt längden på sina egna fötter samt skornas storlek.
Att använda mätstickan var tydligen ett kul moment...

Bilder:Privata©HUSnrNIO

Luke har förstärkt tåparti för att reducera risken för fult slitage vilket är en toppengrej då det faktiskt är just där som barnen sliter på sina skor som mest. Iallafall gäller det för skor som W har på sig.
Luke finns i färgerna brown, navy, pink och red i storlekarna 24-35.

De lägre modellerna på gummistövlar som heter Pelle var inget som W hade lust att prova då hon ansåg att det inte var en tillräckligt regnig dag för att prova gummisar på. Det hjälpte inte att jag förklarade att det skulle kunna tänkas vara bra att ha ett par lite lägre och därmed smidiga gummistövlar nära till hands hemma att ta på sig när man vill vara ute och cykla och hoppa rep men inte har tänkt sig att leka vilda vattenlekar.

Däremot provade hon slip-in-skon Jonna  (men då fotade jag tyvärr inte) som enligt mig är helt bedårande fin med alla sina små utstansade hjärtan längs ovansidan och dess matchande innersula.
Jonna finns i färgerna svart, orange, pink och vit i storlekarna 24-35 och kostar 349 kronor.
Själv tyckte hon om den men funderade på om den verkligen gick att springa fort i när det inte fanns något som höll fast skon om hälen.
Min dotters liv går tydligen ut på att springa just nu.

Det visade hon när de metallicfärgade skorna Milla hade hamnat på fötterna.
De var supersköna enligt W och perfekta att springa i. Hon hade inga som helst problem att navigera mellan skohyllorna i butiken med de skorna på sig!

Bilder:Privata©HUSnrNIO

Efter att ha granskat den rosa och enligt W enormt snygga axelremsväskan ingående (och försökt att övertala mig om att det är just en sådan skolväska som hon behöver men utan att lyckas med det) bestämde hon sig tillslut för att det var den sportiga skon Harry som var den som hon ville ha och då självklart i färgen rosa.
Den var enkel att ta på sig, skön att ha på foten, och snygg.
De vita resårbanden och kardborrfästet över foten gör att de påminner lite om M:s röda Gian skor och de har verkligen blivit en storfavorit här hemma och det ser dessa rosa "Harry-skorna" också ut att bli.


Bilder:Privata©HUSnrNIO

Ni som håller till på facebook kan nu följa Vincent Shoe Store i Karlstad där och hålla er uppdaterade om det allra senaste som händer i butiken med erbjudanden, öppetider och annat kul. 
Klicka in på http://www.facebook.com/pages/Vincent-Shoe-Store-Karlstad/287057301918?ref=ts och bli ett "fan".



Kommentera
Postat av: Anna

Åh vilka fina bilder det blev! Milla verkade vara favoriten, men efter att ha provat Harry i Rosa så gjorde hon ett bra val tycker jag. Välkomna in snart igen. W och jag hade mycket att prata om inne på lagret. Vi pratade engelska bl.a ;)

2010-04-08 @ 11:59:18
URL: http://www.vincentshoestore.com
Postat av: Agnieszka- mamma till 2

Tack för dina kommentarer i bloggen, alltid kul att hitta en ny och fin blogg att följa!



Ha en fin kväll!

2010-04-08 @ 17:11:11
URL: http://agnieszka.blogg.se/
Postat av: Denise - Ännu en mammablogg

åh vilken fin design du har :D Skoprovning är alltid skoj :D

2010-04-08 @ 18:51:05
URL: http://knoddenojag.blogg.se/
Postat av: Malin B

Vilken dröm att få gå och botanisera bland alla fina skor.

Du, din tjej har blivit så STOR!!!

2010-04-08 @ 19:52:16
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Elin - Ett hus till oss

Så kul att prova skor, riktigt fina!



Sv: jag gör alltid mina bilder 100 pixlar/inch och 14 cm breda för bloggen. Jag kan tänka mig att dina bilder skall vara ca 17 cm (?) breda. Det tog ett tag innan jag hittade den bästa storleken, men detta verkar fungerar bra.



Kram Elin!



2010-04-08 @ 20:55:26
URL: http://etthustilloss.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Åh detta hade varit en dröm för skotokiga Luran! ;-P

Och i paketet ligger inte sängkläder, utan saker ur gunilla axens moln serie :-) Ska visa sen. Stor kram!

2010-04-08 @ 22:05:34
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Popprinsessan

Imorgon är det dags för lite skoshopping här också. Tyvärr har vi ingen Vincent-affär här... Får väl hoppas att jag hittar något bra ändå som lillskruttan också gillar.



Hoppas att du har en skön kväll!

Postat av: sofi

Ja,visst är det =) Vi har ingen snö kvar alls i våran trädgård.... Fina skor hon valde =) Min äldsta provade också skor tidigare i veckan men mormor. Kom hem med ett par st =) Ha en bra fredag! Kram S

2010-04-09 @ 08:38:38
URL: http://sofij77.blogg.se/
Postat av: sandra med tre ungarna

Tjusigt!

Man blir suuugen:)!

2010-04-09 @ 16:17:44
URL: http://www.treungar.blogspot.com
Postat av: Angelica

Fina bilder, hon ser ut som ett riktigt proffs framför kameran, kanske en framtida karriär =)



Sv: Milia är jätte nöjd med den röda väskan. Hon sa senast i morse när hon tog på den -jag gillar röd!



Trevlig helg!

2010-04-09 @ 18:35:09
URL: http://varthusbygge.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Det är något särskilt att ta på sig vårskorna efter en lång vinter!

2010-04-09 @ 19:01:17
URL: http://junitjejen.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0