Kräftor, pain riche & röra

I förmiddags efter fotbollsträningen bestämde jag och W att vi skulle cykla till Ica och handla något gott att äta till middag.
Valet föll på kräftor och efter att noga studerat Icas utbud lastades hela tre kartonger med hem på cyklarna.

Flera gånger idag har W försökt att tigga sig till en kräfta men vi har hållt stenhårt på att de ska ätas först till kvällen.

Till kräftor äter vi pain riche, L har smör och prästost på brödet medan jag äter det naturelle. Jag har aldrig varit särskilt förtjust i smör och ost vill jag inte ha på då jag doppar brödet under måltiden.
På bordet finns även creme fraiche, majonäs, fint hackad röd lök och dillkrydda.
Av dessa ingredienser blandar man ihop en röra på tallriken som jag tycker är otroligt god att doppa så väl bröd som kräftstjärtar i.
Självklart skulle det även vara ljuvligt gott med en nygjord Västerbottenpaj till kvällens middag men idag orkade jag helt enkelt inte att göra det.

Jag äter mina kräftor med pain riche och mycket röra. L äter flest kräftor, lite röra och pain riche med smör och ost. W äter sina kräftor tillsammans med pain riche med endast smör på.
Ack så otroligt G O T T !


Bild:Helen©



Kommentera
Postat av: Blenda

Mysigt.....

2010-08-14 @ 23:50:31
URL: http://blendablenda.blogspot.com
Postat av: Petra

Mmmm, vad gott med kräftor. Har inte ätit några kräftor än, men får se till att göra det snart. det är ju sååå gott.



ha det gott

kramen

2010-08-15 @ 08:34:25
URL: http://godisfrun.blogg.se/
Postat av: Lisa

Har också mumsat kräftor, med tacopaj. Det som ni äter lät himlagott :)

2010-08-15 @ 17:39:00
URL: http://www.majamyra.se
Postat av: freja

åh va sugen man blev på kräftor! min sambo var ute och fiskade kräftor igår kväll..

2010-08-16 @ 02:58:08
URL: http://stocktownstories.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Måste nog bli kräftor här till helgen... KRAM

2010-08-16 @ 13:28:00
URL: http://lurans.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0