Säg hej till flickan i brons

I Museiparken här i Karlstad pågår just nu en utställning av Lena Cronqvist.
Inne på Värmlands Museum visas hennes måleri och grafik och i Museiparken syns flickor i brons.

Fascinerande flickor, lite småotäcka med sina tomma ögonhålor, men även inbjudande till att ta kontakt med.
Att säga hej till, klappa, klättra upp på och prata med (M trodde nog att detta var levande varelser).
Iallfall var det så som mina barn tog emot dessa konstverk under gårdagens besök i parken.




Utställningen pågår tills på söndag, den 22 augusti, så skynda och upplev!

Bilder:Privata©HUSnrNIO


Kommentera
Postat av: Lisa

hehe kul bild när sonen din petar statyn i ögat.

2010-08-21 @ 11:29:15
URL: http://www.majamyra.se
Postat av: TreSmåKottar

Du menar att M trodde att de levde och ändå petade han en av dem i ögat... Du får komma hit med honom så ska han och jag gå igenom "vad man gör och inte gör" :)

2010-08-21 @ 15:45:23
URL: http://tresmakottar.blogg.se/
Postat av: soffie

va mysiga bilder.

de där statyerna är så roliga men min dotter tycker de är fula,

:)

trevlig blogg du har,jag bor med här i Karlstad på Norrstrand,vart bor ni?

2010-08-21 @ 16:54:47
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: soffie

va mysiga bilder.

de där statyerna är så roliga men min dotter tycker de är fula,

:)

trevlig blogg du har,jag bor med här i Karlstad på Norrstrand,vart bor ni?

2010-08-21 @ 16:58:40
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Så underbara bilder det blev, å mysig park! Ha en fortsatt fin helg, en annan tar en bloggrunda för att orka med fortsatt svamprensning suck KRAM

2010-08-22 @ 14:11:18
Postat av: Lottis

Vilken Cool kille och tjej för den delen :)

2010-08-23 @ 08:53:10
URL: http://lottis.brohede.se
Postat av: Janni

Hittade till bloggen för ett par veckor sen, och såg nu några bekanta varelser.. De där fula statyerna i museeparken. Vad roligt att du också bor i Karlstad :)

2010-08-30 @ 20:51:38
URL: http://innaj.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0