Jag försover mig aldrig!

Jag försover mig aldrig!
När mobilen signalerar att det är morgon så kastar jag benen över sängkanten och hastar in i badrummet på direkten.

Morgnar är smått stressiga som de är utan försovning med två barn i skilda stadier.
En liten som oftast skriker på morgnarna och som behöver full uppmärksamhet och göras i ordning och en stor som är för trött för att gå upp (för att hon hade en miljon saker att ljudligt fundera på vid läggdax och därmed somnade på tok för sent) och som behöver tid på sig för att klara av att äta frukost innan det är skoldax.

Frukost är en lite känslig historia hemma hos oss då W måste äta frukost hemma medan M ska äta på dagis klockan åtta (själv äter jag frukost på jobbet klockan nio) annars kan jag inte lämna honom förrän halv nio när de andra barnen ätit färdigt men det betyder att jag kommer till jobbet lite för sent.
När M ser W äta vill han också ha men äter han hemma så vill han inte äta på dagis och då blir det inte lätt vid frukostbordet för dagispersonalen.

Ryggsäckar som checkas av att de innehåller det som packades ner i dem kvällen före, väskor och annat som ska stuvas in i bilen tar sin lilla tid och innan allt detta ska även jag fräschas upp och försöka få till ett anständigt yttre.
Detta gör jag gärna utan assitans från lille M men allt som oftast vill han dela tiden i badrummet på morgonen med mig vilket gör proceduren något utdragen.

Som sagt morgnar med tider att passa är inte dygnets mest trevliga stund men oftast håller vi oss inom tidsramarna och skiljs ändå oftast åt som goda vänner.

Imorse vaknde M klockan sex varpå jag bar in honom till oss.
Då stängde jag även av min mobil eftersom jag strax därpå skulle gå upp.
Låg och gosade med M en stund som somnade.
Även jag somnade!
Vaknade 07.15 med andan i halsen.

For runt som en vessla i huset och när jag anlände till jobbet var jag uppe i varv och hade en begynnande huvudvärk.
Nu börjar det släppa och jag ska strax sätta mig i bilen för att åka och avverka dagens spelningsuppdrag.
Ska bli så skönt när klockan slår 15 och ännu en arbetsdag är över.

Ha en trevlig fredag!



Kommentera
Postat av: Katrin

Asch då.. typiskt att man ska ha gosiga barn ;)

Hopaps resten av dagen blir bra iaf!

2010-08-20 @ 14:38:45
URL: http://vardagenvar.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej!

Det är så fruktasvärt det som har hänt och så oväntat. Men vi tröstar oss med att vi fick en fin sista helg tillsammans, att han fick vara hemma när det hände och att det gick snabbt och förhoppningsvis smärtfritt för hans del.

Nu till en sak som vi har funderat på ett par dagar, som känns bisarrt att fråga i bloggen men nu gör jag det ändå, vet du om det är du som kommer att spela på hans begravning på fredag (27/8)?



Hoppas att allt är bra med er i alla fall! Kram

2010-08-20 @ 15:54:51
Postat av: Anna

Ah, försova sig är det värsta som finns. På sätt och vis är det ändå skönt att läsa att det är full fart hemma hos andra barnfamiljer också om morgnarna... Hoppas ni får en skön helg! Kram Anna

2010-08-20 @ 21:26:54
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: Petra

Oj, frukost kl 8. På förskolan där jag jobbar har barnen frukost kl 7.15. sen lunch kl 11.30.

Mina barns fritids äter kl 7.30.



Här hemma har vi allt för ofta stressiga mornar. Jag är def ingen morgonmänniska. jag ligger hellre lite längre och så även barnen.



Men morgongos med barnen är aldrig fel ; )

hoppas dagen blev bättre sen.

stor kram och trevlig helg

Hmm, men jag har bestämt mig för att föröska bli lite och stiga upp en stund tidigare. Får se hur det går, hihihi.

2010-08-20 @ 22:17:50
URL: http://godisfrun.blogg.se/
Postat av: Sofi

Här hemma har vi också allt för ofta stressiga mornar för de mesta. Händer någon gång ibland att de går smärtfritt =) När jag försover mig blir det total kaos. Jag tar ju alla tre barnen själv på morgonen (min äldsta tar också väldigt lång tid på sig vid frukost.) Medans jag stressar omkring som en dåre sover min karl sött.... har bara sig själv o tänka på innan han åker till jobbet. Han kör visserligen den äldst till skolan men sen behöver inte tänka på nått mer.

Efter förra läsåret (när de var ännu mer total kaos i min själ) så ska jag försöka o få till bättre morgonrutiner. Men det är inte de lättaste med tre barn med tre olika viljor =) Hoppas du fick bra fredag i alla fall.......

2010-08-21 @ 10:31:54
URL: http://mittharligaliv.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0