På en ö i en obekväm plaststol

En veckas stugliv på Ölands norra udde och det känns som att jag drabbats av jetlag.
Min kropp är tröttare känns tröttare än den någonsin varit och med suddiga linser går jag omkring om en zoombie bland en enorm mängd tvätt som ska tvättas, tvätt som är ren som ska vikas, tvätt som är både ren och vikt men som ligger i högar överallt i huset och väntar på att förpassas till rätt garderob.

Att i lugn och ro möta morgonsolen i en mindre bekväm plaststol på en åker med nedtrampat gräs tillsammans med en kopp nescafé och en bok utanför stugan känns avlägset och nästan som en rosaskimrande dröm.
Idag första dagen på den sista semesterveckan påbörjad och tyvärr levereras med den en hel del stress inom mig.
Saker som jag tänker mig att hinna med, som ska tas itu med, utvecklas och tid att bara vara börjar brinna i knutarna.
Istället slår jag bakut och gör ingenting.
Vill bara vara just nu även om det innebär att befinna sig i ett stadie med trötta förtecken.
Bestämmer mig för att inte göra något mer idag.
T sover över här ikväll och nu ska jag och L se filmen Snabba Cash.
Thats it!



Även barnen lever kvar i campinglivets atmosfär.
W springer omkring lättklädd på gatan. Fångar grodor och leker med grannens katt tillsammans med bästa kompisen.
På morgonen går W och M till toaletten med W:s necessär (som fortfarande är ouppackad) dinglandes i ena handen för att borsta hår och tänder. 
Under hela vår vistelse på Öland har W varje morgon tagit med sig M till huset med toaletterna för att borsta hår och tänder på både sig själv men även på lillebror.
W har tyckt om att få vara storasyster och ta ansvar för lillebror under denna morgonritual och han har varje morgon gladeligen följt henne över åkern.


Underbara älskade hav och en liten bit av Byxelkroks hamn en helt vanlig onsdagkväll i augusti.

Bilder©Helen



Kommentera
Postat av: Anne

Så underbart! Behåll den känslan inom dig, snart är det kallt och mörkt igen.

Ha en fin dag, Kram

2010-08-10 @ 07:03:35
URL: http://www.systeranne.wordpress.com
Postat av: Liza

För en vecka sedan var vi på Öland! Underbar ö!! Vi körde södra delen av ön och vill gärna komma tillbaka!

Kram!

2010-08-11 @ 22:32:21
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Guuud så underbart, snacka om ett ställe där själen får ro! Och Sunne vattenland lät som ett härligt fartfyllt ställe. Själv har jag varit en total badkruka i år, liksom aldrig varit väder eller tillfälle för bad :-( Ha en toppen fin dag vännen <3

2010-08-12 @ 08:12:10
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Vilka fina semesterbilder!

Attans att sommaren går så fort!

2010-08-12 @ 14:23:16
URL: http://junitjejen.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0