JULFILMERNAS DAG

Julen bjuder på många julfilmer.
Såväl bra som mindre bra.

Efter att ha tillbringat en stund av förmiddagen hemma hos gammelmormor sänkte lugnet sig här hemma som jag skrev i inlägget tidigare idag.
Dock varade min lyckliga lilla "egentid" inte särskilt länge då W tyckte att vi istället skulle mysa och se en film tillsammans.

M ville allra helst Alice i underlandet som är favoritfilm nummer ett alla kategorier men jag coh W bestämde att det skulle vara en julfilm.
Först ut bland julfilmerna fick bli Barbie i en julsaga.
En animerad berättelse som bygger på Dickens klassiska julsaga.
Trollbindande och fint gjord.

Efter det såg vi en liten stund på Musse Pigg och hans vänner firar jul.
Dock stängde av efter bara femton minuter då jag tyckte den var rörig i sitt försök till att väva ihop olika klassiska och mindre klassiska jultecknade små filmer.
Kändes inte alls lockande efter att ha sett Barbiefilmen.

Istället för Musse Pigg och hans vänner firar jul valde W att vi skulle se en ganska ny film.
Tomtetass och jakten på julen som handlar om valpen Tomtetass [en valparna från filmen Snow Buddies] som rycker in och räddar både julen och jultomten.
En härlig julberättelse med mycket skojigheter, spänning och även musikinslag.

Jag kan rekommendera både Barbie i en julsaga och Tomtetass och jakten på julen till er som ännu inte sett dem tillsammans med era barn!

Nu har barnen invigt årets julbad i mormor och morfars badkar och ska om en timme ungefär gå en trappa upp och lägga sig.
Själv ska jag, medans mamma och pappa sitter bänkade framför uppesittarkväll med Lotta Engberg för att vinna miljonvinsterna, njuta av en av mina julfimer nummer ett som visas på 3an ikväll.
The Holliday med supersnygga Jude Law, träffsäkert yttrande och känslosvallande Cameron Diaz, djupt fina Kate Winslet och sköna Jack Black i rollerna.
Jag har den filmen på dvd hemma men inför resan hit så hittade jag inte den så idag blev jag extra glad när jag såg att den skulle gå på tv ikväll.
I lööve it!

Ha en trevlig lilljulaftonskväll på er :)

Eget kollage med googlade bilder



Kommentera
Postat av: Hanna

Ja, den var ju riktigt bra minns jag! Min käre man har dock köpt uppesittarkvällslotter så... kanske får zappa lite.

Bra att ni kom fram som ni skulle. Tror jag ni gjorde i alla fall.;)

2010-12-23 @ 20:01:13
Postat av: Malin

The Holiday är bara så mysig och fin. Älskar den filmen :)

Önskar er en mysig jul :)

Kramar

2010-12-23 @ 20:36:11
URL: http://minbebis.com/blogg/tultaliten

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0