Andra advent

Jag och barnen njuter av en ledig söndag morgon tillsammans i soffan framför tvn medans snön vräker ner utanför fönstrena.
På bordet framför oss står det som vi var sugna på så här tidigt på morgonen nämligen kaffe, välling och passionsfruktjuice.
Vad det ska ätas till frukost får bli en senare fråga.
Just nu är alla nöjda med sina drycker.

Vi har tänt det andventsljusstakens andra ljus och dagens paket i adventskalendern är öppnat.
Idag var det Ms tur och i hans paket fanns en studsande liten leksak som studsar upp av sig själv när man sätter den på golvet.

I väntan på att julkalendern ska börja hoppas jag att barnkanalen visar några mer trollbindande program än de som de visat från halv sex fram till nu. det var endast Rorri som passade M idag, så att jag kanske får en liten stund över till att kika in hos er bloggare innan vi ska göra lite julgodis och sen åka iväg till Arenan för att titta på Ws musikal som ska spelas upp idag.


Jag, W och M önskar er alla en trevlig


Bild:Privat©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: Milliez - 23år & 3-barnsmamma

Det lät mysigt. Ha en super andra advent nu!

Kram

2010-12-05 @ 08:23:12
URL: http://milliez.nu
Postat av: tarja

Vilken mysig adventsmorgon, vi åt pannkakor denna morgonen oxå ;)

Gillar verkligen din adventsstake...

2010-12-05 @ 10:35:35
URL: http://lillamammabitchen.blogg.se/
Postat av: Therese - Femstjärnigt

Åh så mysig adventsmorgon! Här började vi dagen kaffe latte och rostat bröd och självklart två ljus tända :)

Hoppas ni får en fin andra advent.

kramar

2010-12-05 @ 11:07:36
URL: http://tess74.blogspot.com/
Postat av: Jenny F

Du beskriver er morgon på så mysigt sätt. Känns som man sitter där i soffan hos er med en kopp kaffe i handen =)

Så ska det vara att läsa en blogg!



Önskar Er en härlig 2:a advent!



Mvh Jenny F

2010-12-06 @ 08:24:46
URL: http://forell.nu
Postat av: Catrin

myys!

2010-12-06 @ 11:41:36
URL: http://cocobycatrin.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0