Dammsugaren är smått döende

Idag är det en sådan där dag då det känns som att jag inte är mamma till min egen son.
Ingenting jag gör är bra.
Gnällnivån, gråtskriken och argheten duggar tätt.
Det är som att vi kommer från varsin planet och har noll förmåga till att konversera med varandra.

När humöret inte är på topp så brukar lite dammsugning vara en bra åtgärd att ta till.
Låter kanske en smula knasigt för inte är det speciellt kul att valla dammsugaren runt i huset men jag avskyr när smulor och junk ligger som drivor i alla hörnen och M älskar att pyssla om dammsugaren under tiden som jag dammsuger.
Han tar så bra hand om den att det är ett litet under att den fortfarande lever.
Slangen vägrar att åka tillbaks in i den, röret hänger sig när man förlänger/förkortar det, hjulen är för längesen ett minne blott (men den repar inte golven för det!) och den blåser ut en massa luft efter sig som om den hade ett avgasrör fastsatt på sig.
Det beror väl inte endast på M att vår dammsugare inte är i så gott skick. Den används ju faktiskt oerhört flitigt och kanske en aningens brutalt utav mig...

Även idag räddade dammsugaren oss från gnäll och elände.
När jag sen tog fram klädborstarna med klister på för att lyckas få bort en del av allt det damm som samlas lite varstans i soffan (där den risiga dammsugaren inte gör ett så bra jobb) var humöret på topp för en stund.
M stod i en hörna utav vardagsrummet och rollade fåtöljen medan jag tog mig an kuddar och en del utav soffan i den andra änden.

När det var färdigrollat och golven i köket var torkade var det åter igen missnöje och klagan på M.

Han kastar saker omkring sig, drar mig i håret så fort han får en chans till det.
Matskeden hamnade på golvet i flygande fläng osv.
Jag tröttnade och slevade in lunchen i raskt tempo på honom (otroligt nog så åt han när jag matade honom), hivade upp honom över axeln, och på väg till sängen stoppade vi endast till kort vid diskbänken för att sanera bort rester av grönsakslasagnen med vatten.

Precis innan jag lägger ned honom i hans säng ger han mig en ljudlig puss rakt på munnen och tittar på mig med ett leende.

Jag fattar ingenting.
Oftast smälter jag för de där pussarna och smilen men idag, efter en hel förmiddag med gråt och klagan, krävs det allt lite mer än så.
Jag lägger ner honom och säger gonatt.

Men nu när jag har suttit här vid datorn en liten stund känns det plötsligt inte så tröttsamt längre.
Förmiddagen gick ju ändå ganska fort... och inte var den väl så hemskt jobbig. Eller...?
Men trots att mitt hjärta allt som oftast smälter för den lilla kille så får han gärna sova middag LÄNGE idag!

I lördags strosade jag och L en stund på stan.
Blev ett besök på Village där de hade letat på lagret och hittat en svart uggla till mig som jag efterfrågade för en tid sen.
Nu står den i köket och är så fin så enligt mig:-) 


Bilder:Privata©HUSnrNIO

Och så några ord till L...
Till sommaren när jag fyller 35 då önskar jag mig ett nytt kök med många rymliga vita skåp och stora svarta bänkskivor.


Kommentera
Postat av: Therése

Ja, dom där dagarna är inte så himla roliga!

Får hoppas han vaknar med ett leende, och är på bättre humör i eftermiddag ;-)

Jag håller tummen för att du får din önskade present av mannen i present!!

Ha det så gott...Kram!

2010-01-25 @ 14:53:38
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: H

Fin blogg!



Frågestund på min blogg! du frågar, jag svarar



http://hannatthorn.blogg.se/2010/january/fragestund.html#comment



länken till min frågestund!

2010-01-25 @ 15:34:45
URL: http://hannatthorn.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Tja dessa dagar är inte roliga, men med dessa i minne så uppskattar ma nju de andra dagarna desto mer :-) Och jag förstår din glädje över ugglan, uggloman som jag är :-) Kram!

2010-01-25 @ 16:53:58
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Karin

Kanske han ska börja jobba i städbranschen, verkar ju gilla då du städar :-)

Skämt å sido, jobbigt med gnäll. Man blir ju bara så less på att höra det hela tiden. Men du gör det bra!

2010-01-25 @ 18:53:54
URL: http://hemochliv.blogg.se/
Postat av: Marlene [mamma till ned]

vilken häftig kruka! ;)

2010-01-25 @ 19:22:05
URL: http://marlees.blogg.se/
Postat av: Liza

Vilken förmiddag! åsså pussen på det, det är fantastiska dessa små!

Ugglan, söt-figuren bredvid och krukan för köksredskap är så himla fina!

Kram!

Liza

2010-01-25 @ 20:08:03
URL: http://vardagslycka.blogg.se/
Postat av: Elin - Ett hus till oss

Dammsugaren är en riktigt rolig sak. Konstigt hur de små kan älskar den så mycket. jag gillar den inte alls jag ;)



Ugglan var verkligen fin, vad duktig du är på att hitta snygga detaljer. Jag har helt kopplat bort de ögonen just nu. Till sommaren kommer de nog fram igen :)



Kram Elin!

2010-01-25 @ 21:15:55
URL: http://etthustilloss.blogg.se/
Postat av: Anna

Du anar inte vad jag känner igen mig i detta inlägg. Vissa dagar känns det sannerligen också som att jag och Ebba 2 år kommer från varsin planet... men kanske kan det vara så att vi helt enkelt är för lika?! Det är ändå skönt att tänka tillbaka på dagen och att den oftast då inte känns så jobbig som det kändes när man var mitt uppe i den.



Jag tokgillar din svarta uggla! Den passar perfekt ihop med krukgubben :-) Hoppas ni får en bra tisdag! Kram Anna

2010-01-25 @ 21:19:25
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: carro

Tack detsamma, fast nu är ju måndagen snart slut så ja får väl hoppas att den va bra då =)

Ja jag ska faktiskt sätta mig ner imorn & försöka "reda" ut de.. räkna dagarna riktigt & så. Även bett lite om hjälp så de kanske ska gå bra ;)

Hoppas på att ja kommer bli klokare & att de fixar sig.

2010-01-25 @ 23:23:58
URL: http://carolinejonsson84.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0