I min inkorg

När jag efter flera telefonsamtal utan fungerande resultat lämnade över min arbetsdator till kvinnan som besitter all kunskap och lite därtill på datafronten hade jag nästan gett upp hoppet på att någonsin igen få acess till min jobbmail.

Idag stod datorn åter på mitt skrivbord. När jag klickade på outlookikonen öppnade sig programmet och jag befann mig plötsligt där, i min inkorg!

Jag hade 796 olästa mail.
796 mail hade skickat till mig under min föräldraledighet trots att flertalet kollegor, och en hel del andra, visste om att jag skulle vara hemma med barn under tolv till femton månader (dvs inte ens försöka logga in på jobbmailen).

Då kan man väl klassas som populär, eller...

Tiden var knapp och jag kunde inte bestämma mig för vilket av alla de 796 jag skulle läsa först så jag klickade på det röda krysset, stängde av datorn och åkte hem istället.
Ibland är det ganska skönt att inte vara fullt så nårbar som hela det här samhället bygger på.

Imorgon vet jag vad jag gör. Större delen av dagen kommer att ägnas till att läsa mail och alla dessa bifogade protokoll, anteckningar och annat *puh*.


Kommentera
Postat av: Angelica

De är så lätt at slänga iväg ett mail, kan tycka att de ibland "okynnes" mailas. Utan tanke, utan syfte.



Ha de gott och hoppas du tar dig igenom inkorgen =)

2010-01-28 @ 22:38:39
URL: http://varthusbygge.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Fy, min föräldraledighet har inte ens börjat och jag gruvar JUST för detta. Trots garderingi form av frånvaromeddelande och annat.. suckar Men den dagen den sorgen ;-P Önskar dig en fin helg efter en dag framför mailboxen! KRAM

2010-01-29 @ 10:52:11
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Malin B

Bäst före datumet på många av dessa mail har nog passerat. ;) Men milda tider så poppis du är!!!

2010-01-29 @ 23:10:50
URL: http://malinbayard.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0