Måndagslunk

Äntligen måndag!
Måndagar innebär alltid ledighet från jobbet. 
Efter diskmaskinstömning och en allmän köksuppfräschning landade jag vid köksbordet med en kopp starkt kaffe.
M roades sig på egen hand i hela tjugo minuter så jag kunde sitta där i mysbyxor sörplandes på mitt kaffe och bläddra i Elloskatalogen.
Lugnt, skönt och välbehövligt.

Nu någon timme senare har jag ont i magen och känner mig något kallsvettig.
Kanske är jag trött efter gårdagens heldag på jobbet. Jag är inte van att åka dit halv nio på morgonen och sen inte komma hem förrän elva timmar senare (om man bortser från de två timmar jag var hemma och vände mitt på dagen).
Att vara ovan, något ringrostig, mina höga krav på mig själv och att jag varit vaken sen fem imorse med en liten strulpelle till son spelar säkert också in.
För att vara på den säkra sidan och stärka mitt psyke har jag svalt några vitpepparkorn för kräksjukans inledande fas hoppas jag inte att jag befinner mig i...

Nu har M precis slitit bort blommorna och banden från min vita scrappade tändsticksask.
Dax att ta tag i det där med uppfostran...

På återseende.

Bilder:Privata©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: Knaada

Det var det där med uppfostran ja, hm... Jag har börjat fundera om det är dags här hemma också :)

2010-01-11 @ 10:33:08
URL: http://knaada.com
Postat av: FLOOSAN-LIVET SOM MAMMA

Hoppas ni fått en underbar start på veckan, tufft med vardag och rutiner igen

2010-01-11 @ 13:11:44
URL: http://floosan.blogg.se/
Postat av: Marina Bengtsson

hoppas det inte blir något av magen, vitpepparkornen är perfekta att ta i förebyggande annars. Jag hoppas ni får en bra dag annars. Kram

2010-01-11 @ 13:20:53
URL: http://lakritsviolen.blogg.se/
Postat av: Anna

Först och främst, vilken fin bild! Sen hoppas jag att vitpepparkornen hjälper. Jag är förvånad över att vår familj inte hunnit drabbas av magsjuka än och kanske det hjälper om jag köper hem hela pepparkorn också?! Hoppas dagen varit bra hittills! Kram Anna

2010-01-11 @ 14:12:47
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hihi.. ja, ibland ryker ett o annat där hemma när de små är i farten :)

2010-01-12 @ 07:52:31
URL: http://husnr8.blogg.se/
Postat av: Speja

Här har vi kojbyggen i hela huset, knappt så vi tar oss fram...dags att riva nu när småherrarna inte kan bevittna det. Hoppas du klarar dig undan från vinterkräksjukan, jag känner också av något som smyger runt i kroppen...

2010-01-12 @ 11:28:22
URL: http://spejasprov.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0