Gröna inslag på altanen

Sol och värme betyder altanvistelse.
Jag kan inte säga att jag stortrivs med att sitta där. Förstår inte riktigt hur de tänkte när de byggde den.
Jag skulle t.ex vilja ha tak över den öppna delen av altanen. Samma nivå på golvet mellan dessa två delar vore också otroligt praktiskt och snyggt. 
Ett annan slags inramning/insynsskydd, även där av den öppna, altandelen.

Sist men inte minst, nya möbler.
En matdel med ett stort bord och sex stolar samt en loungedel där man kan sitta och smutta rosévin (som jag fortfarande inte har testat) i svarta konstrottingsmöbler.

Tills dessa drömmar slår in får jag nöja mig med en liten "low budgetpiffnin"g med några gröna detaljer från det blågula varuhuset...




Bilder:Privata©HUSnrNIO


Idag är det sista dagen för tävlingen där man kan bli en av fyra lyckliga vinnare till ett par skinnsandaler från Vincent Shoe Store.
Klicka på bilden för tävlingsinfo.


Kommentera
Postat av: Jenny

Jag tycker du har piffat jättefint :-)

Trevlig helg! Kram Jenny

2010-06-04 @ 19:33:06
URL: http://www.fyraifamiljen.se
Postat av: Anna

Jag tycker också att det ser jättefint ut med piffet! :-) Trevlig helg! Kram Anna

2010-06-04 @ 21:50:54
URL: http://tomteboanna.blogg.se/
Postat av: Annelie

Supersnyggt blev det! Riktigt fräscht med det gröna!

Och duken gjorde sig perfekt!



Trevlig helg!

2010-06-05 @ 00:50:26
URL: http://dansbanegatan.blogg.se/
Postat av: Annimoll

Du har det så himla fint överallt! :)

2010-06-05 @ 11:15:03
URL: http://annimoll.blogg.se/
Postat av: Popprinsessan

Ser fint ut! Vår altan är dock allt annat än piffad.. Har inte ens haft tid att odla i mina pallkragar som står nedanför, men håller tummarna att jag hinner odla något innan sommaren är slut :-)

Postat av: Malin B

Jag gillar gröna detaljer! =)

2010-06-05 @ 23:17:41
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag gillar också gröna detaljer, tycker du fått till det fint =)

2010-06-05 @ 23:42:16
Postat av: Liza

Supersnyggt piff!! Gillar grönt!

Kram!

Liza

2010-06-07 @ 22:14:03
URL: http://vardagslycka.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0