Pimpad brödbox från Lagerhaus
Jag älskar Bruka Designs brödburkar, t.ex den vita i porslin eller den vita rektangulära plåtlådan med avtagbart lock och texten "bread" mitt fram.
För en tid sen tog jag med mig sambon till Rum & Kök, som är återförsäljare av Brukas produkter i Karlstad, för att visa honom deras brödlådor.
Då hade de bara en svart hemma rekatunglär hemma och den vita stora som är som en halvcirkel till formen vilket inte tilltalade oss något värst.
L, som inte brukar springa runt i butiker och spana på inredning och annat tyckte dessutom att priset var lite väl mastigt.
Efter en tur till Åhlens för att konstatera att deras brödburkar inte kändes som bästa valet för oss lades brödburksinköpet på is och vi fortsatte att bombadera en hylla i köksskåpet mittemot spisen med bröd.
Tills för en vecka sen när jag tittade på Lagerhaus hemsida.
De hade fått hem brödburkar som inte bara såg snygga ut utan även uppfyllde alla våra krav.
Rymliga i plåt med fastsatt lock som man alltså inte behöver lyfta av varje gång man ska ta sig en smörgås (med en sambo som inte orkar fälla ner toalettlocket efter sig skulle en brödburk med avtagbort lock bara ställa till problem...).
I fredags åkte jag och köpte mig en.
Den blev ståendes i påsen tills nästa dag. När jag packade upp den var locket kraftigt intryckt i alla fyra hörnen samt att det buktade neråt i mitten av burken.
Jag ringde till Lagerhaus och den jag pratade med sa att det vara bara att komma in så fick jag byta den.
Jag åkte dit i lördags och ställer burken på disken och plockar fram kvittot. Expediten kommer ihåg mig fårn telefonsamtalet och har ställt undan en ny vit till mig bakom disken.
När hon ser på kvittot att jag har en bonuscheck på 50 kronor, som man just nu får på Lagerhaus om man kommer över en viss summa när man handlar, så får hon problem och börjar att tänka högt.
Om hon gör en reklamation på den trasiga burken och säljer mig en ny så kommer jag inte över 300 kronor, dvs jag får ingen ny bonuscheck (i fredags handlade jag även en tvålpump).
Hon upplyser mig om detta men jag vill ha min bonuscheck och säger att jag kan väl inte bli av med bonusen när jag väl en gång handlat för 300 bara för att ni säljer mig en trasig produkt.
Hon försöker förklara hur det fungerar bland de högre makterna som bestämmer i sådana här ärenden.
Ungefär här kommer det en annan expedit och ställer sig undrande vid kassan.
Hon som håller på med mitt ärende förklarar för denna nya vad som pågår samtidigt som hon trycker en massa vid kassaapparaten.
Den nytillkomna öppnar munnen, jag tror att hon ska komma med en lösning på problemet för att jag räknar kallt med att en kund ska bli bemött med god service och välvilja att hjälpa till från de som arbetar, sen kanske inte lösningen är just den som jag tänker mig men något slags gott utfall för den som handlar tycker jag är brukligt.
Expedit nummer två säger: du har inte tappat brödburken i gatan då?
Jag blir ställd för en kort sekund men finner mig sen och svarar tillbaks att om hon tar upp den ur den stor a kartongen (den första expediten hade lagt ner den igen) så ser hon att den är kraftigt nedtryckt i samtliga fyra hörn samt intryckt på mitten.
Så ser det nog inte ut om man har tappat den fortsätter jag och lägger till att det är väl brukligt att man tittar på produkten innan man kommer med ett sådant påstående.
Expediten ställer sig vid sidan och säger inget mer. Hon bara blänger.
Jag är upprörd och medan jag hugger tag i en klubba till W för att komma en krona över vad bördburken kostar så jag får en ny bonuscheck och gör det enkelt för expedit nummer ett att ge mig den säger jag även att de kanske bör se över stapeln med brödburkar för jag tog en som var två steg under den översta. Det skulle vara tråkigt om fler behövde komma hit och vara med om det här fortsätter jag och ger min icke trevligaste blick till den blängande expediten vid sidan av disken.
Nu är brödboxen på plats och den är verkligen så bra som jag hade föreställt mig.
Rymlig, praktisk med locket som man fäller upp och enkelt snygg.
Med lite dekorplast och lån av en väns tjocka alfabet står det nu även bröd på den:-)
Bilder:Privata©HUSnrNIO

Kanon! Det är verkligen smidigt å kunna pimpa så enkelt! =) Love it!
Gissa vem som ska på lagerhouse nästa vecka ler kan lätt följa med en brödbox hem, speciellt då man ser hur fint de går att "pimpa"
Och du, så bra att du inte ändrat på tavlan ännu, för om jag får vara riktigt, riktigt besvärlig så skulle jag vilja ha GRÅTT istället för det blå/turkosa. Dvs Rött, lime och mellangrått. Vore toppen, och FÖRLÅT för att jag är så velig/virrig. Nu LOVAR jag att inte ändra mig mer ler stort Massa kramar!!!
SERVICE!!! Jag ropar SERVICE när jag är kund.
Det blir så himla trist när de inte bara lätt och smidigt kan hjälpa kunden, speciellt när det faktiskt inte är kundens fel.
Till att sluta av med blev den riktigt läcker iallafall. =)
Det här med "kunden vet alltid bäst" har personal i de flesta affärer glömt bort nu för tiden :o/
Bra att allt löste sig i alla fall!
Brödburken blev verkligen jättesnygg när du hade "piffat" den :o)
Tack för besöket på i min blogg förresten!
Ha nu en härlig vårdag (som jag hoppas att ni också har, här är det strålande sol och 7° varmt!)
/Ina
Fy vilken dålig service! Kunden har alltid rätt heter det ju, men det verkar som inte förstå på Lagerhaus denna gång.
Brödburken blev i alla fall jättefin, du är så pysslig! :)
Jag är glad att det löste sig för dig till sist, för brödboxen är verkligen supersnygg. Typiskt bara att båda expediterna visade prov på dålig serviceanda. Ha en fortsatt bra dag! Kram Anna
Vad fint det blev!
Förresten stör jag mig verkligen på expediter som de du träffade på. Har de hört talas om service? En gång tjafsade jag rejält med expediter på skopunkten för att barnens farmor och farfar köpt skor till Alicia och tyckt att det var ju smidigt att de var märkta med innermått. Bara det att innermåtten inte stämmer, så jag gick tillbaka med något använda skor för att klaga. Då hade de mage att tjafsa och att säga att alla ju vet att deras innermått inte stämmer. Eh va? Och varför gör de inte det liksom? Suck. Tillslut fick jag reklamera dem eftersom en pyttegummigrej lossnat. 1-0 till mig. :D Man måste stå på sig tyvärr!
Trist när man ska behöva bråka och trixa med expediterna för att byta en vara. Men fin är den och extra fin med texten!
Snygg är den, men jäklar va förbannad jag hade blivit.
va fint..gillar när an får sin personliga prägel på saker o ting:) gokväll
Trist när de ska vara så fyrkantiga i butikerna... Smart att tänka service först och jobb sen! Fint blev det iallafall :-) Kram Jenny
De värsta som finns är när man bemöts av otrevlig butikspersonal som inte tycks veta att dom har ett serviceyrke.
Ibland undrar man ju var de hittat dessa människor, serviceinriktade borde vara högsta prioritet då man anställs!
Bra att du stod på dig och fick det du hade rätt till, Kram
Jag hade ju för mig att du fixat till din brödburk på något vis... Jag håller på med ett nyckelskåp och skulle vilja skriva nycklar i svart på - men det funkade inte som jag tänkt mig med en schablon vi skar ut... Vad är dekorplast? Var finns det att få tag på? Har du skurit ut bokstäverna sedan?