Kattpiss

Nu är det tredje natten i rad som M har skrikit vid tvåtiden och sen sovit i vår säng till morgonen.

Betyder detta att den lyxiga tillvaron som jag trodde var vår nya livsstil där han somnar klockan 20 i sin egen säng och sen sover där till klockan sex är över?
Att min högra kroppssida åter igen ska förvandlas till en värkande krympling pga en liten tvååring som sliter och drar i mig nattetid, gör mig tunnhårig, och skriker när han inte kan somna.

De där få timmarna om natten i lugn och ro med fem/sex timmar sammanhängande nattsömn har varit så betydelsefulla.
Mer än jag förstått känner jag nu efter tre nätter i samma säng som honom.

Faser och perioder kommer och går, det vet jag ju.
Men vad tungt det är när man är mitt uppe i en sådan mindre bekväm period.
Åtminstone om man ska försöka sköta arbete, hem och familj.

Samtidigt är det en otrolig känsla när man får höra ett godmorgon och känner en liten hand mot sin kind.
Följt av ett hej mamma och sen en puss på benet och orden pussa mamma benet som avslutas med frågan är det bra.

Orden bubblar verkligen ur M nu och det är så otroligt fasinerande att lyssna på honom.
Han kan så många ord och sätter ihop dem till små meningar.

Han gick in på sitt rum innan vi masade oss nerför trappen tidigare.
Står mitt i rummet och ropar till mig mamma det är mörkt. Tända lampan.

Nu bygger han med lego kring mina fötter och säger titta högt torn, klättra upp på.
Den här veckan har han kommit på hur han ska forma munnen för att säga storasysters namn så som det verkligen ska sägas och även sitt eget namn har han lärt sig.

Han går in och väcker W när det är skolmorgon och säger med glad röst hej W är det bra.

Dessa ord från den finaste lille kille som finns får mig att bli varm i mammahjärtat på en sekund vilket kan behövas idag när det är grått utanfär fönstret, snön faller och jag känner mig som att en förkylning kan tänkas vara på väg.

Har druckit ett glas med Echinacea som ser ut som kattpiss och smakar inte mycket bättre.
Det var det som fanns hemma och förkyld har jag inte tid att bli nu när högtrycket på jobbet drar igång.

W kom ut från sitt rum för fyrtio minuter sen och med gråt i halsen sa hon jag har inte sovit en blund. Hon gick på toaletten och där inne upprepade hon mening pånytt.
Jag försökte prata med henne att hon har ju sovit hela natten men fick till svar att det har hon inte alls gjort för hon har inte fått en blund.

Nä vem har gjort det sa jag inte men tänkte och svepte kattpisset på stående fot i köket...

Nu är det dax för välling, te och macka här.
L har sovmorgon idag och jag imorgon så det är jag och barnen som äter frukost tillsammans idag.

God morgon lördag!

Kattpiss:

Bild:Privat©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: MammaMorran

Haha, blev helt nervös när jag såg rubriken- tänkte att nu hade Kattis gjort ngt skumt i er soffa eller liknande :)

2010-11-20 @ 09:46:25
URL: http://mammamorran.blogg.se/
Postat av: Finna

Usch va jobbigt, sömnen betyder ju så himla mycket!! Men det är klart man smälter av så många gulliga ord. KRAM!

2010-11-20 @ 10:09:58
URL: http://www.finna.it
Postat av: jama

Jättelängesen jag kikade in hos dig. Vad stora barnen har blivit. OCh FINA! Och en massa pyssel har du för dig. Fiiint!



Ha en härlig lördag.



Btw - jag har låst min blogg. Skriver mitt lösen här i mail-fältet,



KRAM

A

2010-11-20 @ 11:04:14
URL: http://jama.blogg.se/
Postat av: Hanna

Det såg verkligen ut som kattpiss... Hoppas det hjälper!



Sv; så mycket snö tycker jag inte att det är, max en dm, men om det ska bli mycket kallare vill dom väl bli av med det så det inte blir isklumpar på hela vägen... Killarna var lyriska och det är alltid kul en lördagsmorgon! Hoppas ni får en mysig helg! Kram

2010-11-20 @ 11:21:18
URL: http://mamzterblog.soclog.se
Postat av: Sandrah mamma till Devin & Vilde

Kan han inte somna om i sin säng på natten då? Jag hade aldrig tagit in dem i min säng.. iaf inte om jag hade planerat på att sova. Devin har sovit EN natt hos oss i vår säng, alltså sen han föddes ;) Jag måste ha mitt space annars kan jag inte sova.

2010-11-20 @ 12:17:34
URL: http://sandrah.blogg.se/
Postat av: MammaMorran

Nu är tävlingen om halsbandet avgjord!

Kika in och se om Du vann!

Ha en fin lördag & Tack för att Du var med och tävlade!

Kram

MammaMorran- funderar på livet & Barn med ADHD/Autism

2010-11-20 @ 12:44:45
URL: http://mammamorran.blogg.se/
Postat av: Russin

hej hej..

oj oj , här har vi med en "vakna och skrika" period på nätterna.. Stina ska dessutom inte gå och lägga sig på kvällen heller.. :(



visst är det som du skriver perioderna vet man ju om att de kommer med ack så jobbiga är de.. ;) Vi får hoppas på att det snart ger sig och vi får våra "skönhetssömn " igen..



kram

2010-11-20 @ 15:42:27
URL: http://enburkrussin.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0