Konflikter, furutrapp från 74 & en halvljummen Gorbys

Kvällen är här och ikväll är det tungt.

Jag har haft flera jobbuppdrag den här helgen där jag verkligen har tvingats till att fokusera 100% för att lyckas göra ett bra jobb.
Jag har lyckats och avslutade ikväll med betyget väl genomfört och känner mig nöjd.

Men ibland tar energin slut och kanske gjorde den det lite mer nu ikväll än annars pga alla fokuseringar och en smula nerver som varit inblandade under den gångna helgen.

Att jag kommer hem från jobbet och tar hand om barnen, ger lunch, värmer lunch, plockar ned i diskmaskinen, plockar ur dismaskinen, torkar av på matbordet och köksbänken för hundrade gången samma dag, hanterar konflikter om att man inte kan gå ut och leka i tunna byxor när det är 0 grader utomhus, skiljer på bråkande barn för femhundrafemtionde gången, slänger i mig en halvljummen Gorbys för att sen rusa iväg till arbetet igen, fokusera och komma hem och skilja på samma barn igen, en dotter som anser att hela världen är emot henne för att hon inte får en mobiltelefon, torka av diskbänken igen, viker tvätt, bär upp tvätt för den hiskeligt fula furutrappen från -74 och sen droppen som får bägaren att rinna över just ikväll att den människa jag lever med inte ens reagerar på att klockan visar läggdax, och att båda barnen uttryckligen är i behov av sömn med tanke på hur eftermiddagen/kvällen varit, utan lugnt sitter och ser på sporten.

Jag byter på M, känner mig som världens sämsta mamma som inte duschat honom idag som jag lovade honom vid sju imorse när jag klippte håret på honom att vi skulle göra. 
Tar på honom pyjamas, stoppar om honom, ger han alla gosedjur som han vill ha nära sig under natten och pussar denna underbara lilla pojke godnatt och går ut ur rummet.
Han ropar efter mig "mamma, åka farfars bil".
"Imorgon kanske"
 säger jag och linkar nerför trappen med en höft som bestämt sig för att göra ont.

Tandborstning och sen en stunds mys i Ws säng.
Hon visar sitt lilla anteckningsblock där hon alldeles själv skrivit vad hon önskar sig i födelsedagspresent om en knapp månad.
Lite kli på ryggen och några luciasånger i moll senare sitter jag nu här och känner mig gråtfärdig.

Ibland kan jag tänka ett dygn efter att jag mått så här som nu att det där var väl inte så farligt men nu är jag slut och besviken och gråtmild.
Känner mig ensam om det mesta.

Och inte blir det bättre av att morgondagen förmodligen kommer att te sig likadan som den här dagen. Iallafall om jag ser till måndagens sk måsten som inleds med jobb under förmiddagen som kräver 100% fokus utav mig.

Nog om detta.
Ibland är det tungt och alla har sin egen lilla tyngd att bära ibland som trots att den inte innebär något allvarligt i form av sjukdomar m.m. kan vara tung nog att kånka runt på.

Nä, nu ska jag stänga av hjärtat och ta fram beställningsblock och penna och ägna en stund åt att göra tavlor, printa och paketera.

So long.


Kommentera
Postat av: linda - en vimsig mamma

hhehhe japp en riktig prinsessa i mammas gammla klänning från ett brölopp =) kram

2010-11-07 @ 22:28:38
URL: http://holen666.blogg.se/
Postat av: linda - en vimsig mamma

låter inte ut som någon vidare dag =/ hoppas de känns bättre imån! kram

2010-11-07 @ 22:30:13
URL: http://holen666.blogg.se/
Postat av: Cicki

Vissa dagar går i moll, men som tur är så kommer de där dur-dagarna som får en att orka ett tag till. Hoppas det känns bättre imorgon.

2010-11-08 @ 00:05:50
URL: http://cickisdesign.blogspot.com/
Postat av: Anne

Låter jobbigt....jag önskar dig verkligen en bättre start på veckan än vad den förra slutade med!

Var rädd om dig, KRAM

2010-11-08 @ 06:29:09
URL: http://www.systeranne.wordpress.com
Postat av: Finna

Usch och fy för såna dagar, hoppas verkligen det känns bättre idag!

2010-11-08 @ 08:35:55
URL: http://www.finna.it
Postat av: Lina- barnshoppingbloggen

Det är inte lätt att vara mamma alla gånger. Men du verkar vara en super mamma :) Kred till dig!



Spelet har jag tyvärr inte testat. Funderar på om jag ska köpa det till barnen. Ska kika på spel till lite äldre barn och tipsa :)

2010-11-08 @ 09:50:53
URL: http://barnshoppingbloggen.blogg.se/
Postat av: Sofia - Mamma till Tove

Jaa, det är tråkigt att det kan gå så fort i svängarna ..

Gud vilka fina tavlor! :)

Hoppas måndagen blir en bättre dag för dig :)

2010-11-08 @ 09:52:32
URL: http://sjarverud.blogg.se/
Postat av: annica

förstår precis hur du känner dig. en del dagar är bara sådana, tyvärr. Men det är hemskt att man då ska behöva känna sig ensam, när man ändå är två.



Hoppas idag är en bättre dag, på alla plan!

2010-11-08 @ 10:32:44
URL: http://familjenbranting.blogg.se/
Postat av: Susanne [Snusans inredningsblogg]

Känner igen mig så väl... Men du, även om det är tungt vissa dagar och tårarna inte är långt borta när bägaren rinner över så är vi garanterat jättebra mammor trots allt.

Hoppas det känns bättre idag!

2010-11-08 @ 10:46:55
URL: http://inredningsbloggen.wordpress.com
Postat av: Sofia - Mamma till Vera

Usch för sådana dagar... Jag hoppas du fått en bättre start idag!? Kram:)

2010-11-08 @ 11:31:26
URL: http://sofiaemilssons.blogg.se/
Postat av: Tina

Känner så väl igen det du skriver. Vissa dagar är helt enkelt inga bra dagar så är det bara ibland. Skickar dig ett gäng med styrkekramar och hoppas att du har en bättre dag idag! KRAM! <3

2010-11-08 @ 11:47:56
URL: http://familjenrosmer.blogspot.com
Postat av: LISA [mamma till Alva och bebis i magen]

Do it! :D kalops är så satans gott men tyvärr lagar man det för sällan. Blir ju så mycket också, perfekt matlådsmiddag :)



Ha en bra måndag!

2010-11-08 @ 12:06:03
URL: http://lising.blogg.se/
Postat av: Alfva

Uff så tungt det lät. Hoppas att den här veckan bjuder på trevligare avslutningar!



(Och jisses vilka fina prylar du hade härinne!!)

2010-11-08 @ 16:50:51
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: Annika/Bavaria

kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam



Vissa dagar är skit! :(



Väldigt trist att din sambo inte inser att barnen ska i säng.. och gör det åt dig. Eller iaf hjälper dig.



mera krama

2010-11-08 @ 18:36:13
URL: http://keanmamo.blogg.se/
Postat av: Ebbaluring

Du är fantastisk! Jag tror att alla känner precis sådär ibland och precis som du säger så går det över, men just där och då.. då suger det. Hua. Hoppas att du får kärlek overload alldeles snart och att allt är rosaskimrande och mysigt om så bara för en liten liten stund. Man kan leva länge på det i en grå vardag.



Ha en underbar onsdagskväll!

2010-11-10 @ 15:33:07
URL: http://ebbaluring.wordpress.com

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0