Cookies

Firade att det bara är en arbetsdag kvar innan mina fyra, och en halv (viktigt!), veckors semester träder i kraft, med att baka fina Leilas "som du vill - chocolate chip cookies".
Blev en sats med grovt hackad ljus choklad och jordnötter och en med grovt hackad vit choklad och cocos.
Är inte riktigt vän med min ugn som enligt mig inte vill grädda jämnt. Fast vi skulle säkert bli bättre vänner om jag bakade oftare... Tycker ju egentligen att det är himlans kul att baka. Mycket roligare än att laga mat.
Nä, nu ska jag smaka på dem...
image350
Bild:privat!



Kommentera
Postat av: Lottis

Så najs.....saknar dock plåtburken
;)

2007-07-12 @ 22:44:26
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: Lottis

Åh, så himla smarriga :-) Bakade blåbärsmuffins med det ensamma barnet på jobbet igår. Vi går ju på semester allihop idag, så vi tänkte ha sommarfika efter lunchen senare. Eller de, han och systern kan ju äta, själv nöjer jag mig väl med kaffe... Vågen på väg åt fel håll, så nu drar vi åt remmen igen... Ha en bra fredag! Sista dagen innan semestern... *woho* Kram kram

2007-07-13 @ 10:33:40
URL: http://charlotte77s.blogg.se
Postat av: Annika

Ååååhh... de där kakorna såg mums ut! *slurp*

2007-07-13 @ 13:08:58
Postat av: Malinbayard

Kakorna såg JÄTTE LÄCKRA ut!!!
Här bakas det i perioder...
Just nu vet i tusan vad jag gör med min tid...
Köpte en tidning i söndags som jag inte "hunnit" öppna än. Märkligt. Dammsugare och dammtrasa känns som mina vänner nu. Jätte märklig känsla må du tro.
Det är dock inget "hållbart" projekt, min söta gullegris drar in ny smuts till golven hela tiden. Längtar efter TORRT väder.

2007-07-13 @ 15:45:29
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: linda

oj vad gott!! Den där Leila... hon vet vad hon gör *S*

2007-07-17 @ 15:21:09
Postat av: Nilla

Jättefina!
Det var längesedan jag bakade sådan, ska ta och göra det snart!

2007-07-25 @ 22:07:32
URL: http://tankebubblor.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0