Hjärtat smälter

Efter en natt med en sambo som har bökat runt i sängen, varit på toa, stört sig på något pip från mitt laddande kamerabatteri (jag hör inte det!) och därför gått upp och dragit ur laddaren så känns det som att sömnen inte har varit den bästa.
Vaknade också till av att W skrek i sömnen men slapp att gå upp eftersom hon tystnade igen.
Halv sju kom hon upp och hade drömt en otäck dröm och ville ligga hos oss med lampan tänd. Jag sa nej till att sova med lampan tänd den halvtimmen som återstod innan det var dax att gå upp. Hon tog sin Tarzan och gick ner igen och jag somnade om.
När jag hade gjort mig i ordning och gick nerför trappen en timme senare så var det tyst i huset. Såg att hon varit på toa utan att spola och när jag kikade in i hennes rum så lyste taklampan och hon låg i sin säng och sov med armen runt Tarzan.
Hon är bara 3½ och ändå går hon själv nerför trappen, trött och lite rädd, kissar, tänder taklampan, klättrar uppför sin stege och lägger sig och somnar om.
Mitt hjärta smälte och det kändes väldigt motigt att väcka henne för att dra iväg till dagis...

Gjorde ett sommarkort med min nya revolution dies - Flourish Antique.
image349
Foto:privat!



Kommentera
Postat av: Ullen

Söta söta söta lilla barn!

2007-07-12 @ 11:53:28
URL: http://www.ulrikaahlqvist.blogg.se
Postat av: lmn

Söta lilla W!! Hon börjar bli stor nu :)

2007-07-12 @ 19:01:37
URL: http://lmn.nu
Postat av: Linnea

Så DUKTIG trollungen W är, underbar liten tjej!
Och SÅ SNYGGA kort du gör, synd du inte bor närmare då hade vi kunnat ha pysselkvällar/dagar.
KRAM

2007-07-13 @ 15:08:10

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0