Sviter efter gårdagen

Undrar ni hur natten har varit?

Jag gav W alvedonflaskan för att hon skulle slippa ha ont och efter att hon slurpat i sig innehållet sov vi gott, hela familjen, tills morgonen grydde och vi vaknade av att solen sipprade in mellan (de fula) persiennerna på Melon Lane.
MohahahaFunnyVideos

Efter att äntligen lyckats övertala L att hans gravidtrötta och allvarligt begynnande förkylda sambo är i behov av en natt ensam i mörkret i total tystnad kryper jag ner och somnar ganska omgåendeFunnyVideos.
Vaknar vid två av att W tämligen sliter upp sovrumsdörren.
Oftast när detta händer går det att gå tillbaks ner till henens rum, stoppa om henne och sjunga en sång men inte inatt.
Hon hade ont och hade drömt.
Det vara bara att ta ett tag runt höger höftparti, som på sista tiden har slutat upp med att samarbeta med övrigt kroppsmassa vid hastiga uppvaknanden, och halta nerför trappan för att hämta hennes täcke (L hade sitt täcke på G:s rum).
Väl nerkrupen i sängen igen frågar hon med sin ynkligaste röst "mamma kan du klia mig pyttelite på ryggen".
Jag kliar och säger sen godnatt och somnar otroligt nog direkt.
"Mamma kan du hålla mig i handen så jag vet att du lever FunnyVideos ".

Att ligga på ena sidan hållandes någon i handen när höften ömmar, ena näsborren har slemmat igen och man är trött så det snurrar är inte de bästa förutsättningarna för en god natts sömn FunnyVideos.

Natten fortsätter i ungefär samma anda. W vaknar, pratar i sömnen, lägger sig snett över mig och håller fast mig. Vilket jag antar beror på jacket vid ögat.
Imorse var hon så slut att när jag gick upp strax före sju vaknade hon inte ens vilket hon alltid annars gör. Blev tvungen att väcka henne kvart i åtta annars för att hinna i tid till dagis.

Lite smått mör i huvudet ska jag nu bege mig till källaren på jakt efter noter.



 


Kommentera
Postat av: Malinbayard

Hoppas att du hittade rätt noter! =)

Alla de här nätterna är glömda om 15-talet år!
Men ack så jobbigt när det är aktuellt.

Undrar jag hur det är med DIG när tösen vill hålla handen för att känna att du lever. *söta stumpan*

2008-04-03 @ 14:07:06
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Nettan

Men OJ, hur mycke alvedon fick hon dricka..*fniss*, tror hon vart rätt hög...såg du så ILLA ut mitt i natten...
Hoppas det går bättre i natt ;0)
Kram Nettan

2008-04-03 @ 16:37:46
URL: http://bjurtjrnsvillan.blogspot.com
Postat av: Jill

Du får hoppas på lite mer sömn i natt då.

Tack för snälla kommentarer i min blogg!

Ha det gott!

2008-04-03 @ 16:41:24
URL: http://husnummer30.blogspot.com

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0