Söndagmorgon

Vid datorn efter en morgon/förmiddag med fullt ös.
Jobb, barnkör, auktion och allmänt munter stämning.
Visst kanske inte auktionen är av det roligaste slaget då det mest är en och samma ålderskategori som har skänkt de flesta auktionsföremålen och de som bjuder är typ samma människoskara och slutpriset hamnar ganska högt då pengarna går till välgörande ändamål. 
Något som alla barnen som var med inte kan känna sig så delaktiga i. För dem fanns det, förrutom fika, ett godisbord som mot slutet reade kraftigt så man kunde köpa två påsar för fem kronor. 
Schwupp sa det så var samtliga påsar slut. 
Själv gick jag i rask takt för att hämta plånboken för när det blir så billigt så kan ju W få ännu en godispåse till (fast egentligen hade jag tänkt köpa en till mig själv) men när jag kom tillbaks var alla redan slut.

Barnkören sjöng bättre än de någonsin gjort trots att det var tre som var frånvarande. 
Slutsången "I´m so happy" med rörelser var en hit som gav rejäla applåder. Själv blev jag nästan rörd (dessa gravidsvallningar) när de sjöng min favoritsång "Jag ligger på en äng" tonsatt av Georg Riedel med text av Barbro Lindgren.
Dessa tjejer är verkligen underbart roliga att ha att göra med och jag kan inte låta bli att tänka på att jag kommer att sakna dem massor och oroa mig för att de finns kvar efter min föräldraledighet.

Slänger in ett grattiskort som jag knåpade ihop i fredags inför kvällens tjugofemårskalas.
Frossade en del i blommor och använde en Penny Blackstämpel som jag inte stämplat med på bra länge.
Hennes igelkottar är verkligen fina.

image735

image736
Text & Bild©hilajns.blogg.se


Kommentera
Postat av: Lottis

Vilket fint kort, och igelkotten var jättesöt :-)
Sjungit med kören idag, gick bra, men jag längtar mest efter att få sjunga sommarsånger nu :-)
Nu blir det kaffe här. Ha en bra söndag! Kram kram

2008-03-16 @ 12:38:27
URL: http://charlotte77s.blogg.se
Postat av: Hanna

Vilket fint kort du har gjort, vad duktig du är på att göra sånt!.

Här skiner solen och det är plusgrader ute, så jag ska nog ta och gå ut en sväng.

Ha en fortatt trevlig söndag!
Kram Hanna

2008-03-16 @ 12:58:57
URL: http://www.19hundra81.com
Postat av: MO

Vilket fint kort du gjort, du har verkligen öga för det där..hoppas allt är bra, kram

2008-03-16 @ 17:05:41
URL: http://www.medaljongen.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Lutherhjälpsauktion anar jag...
Farmor var på sådant i kväll och kom hem med påskägg och en varukorg.
Jag och sonen var i grannkyrkan vid 11 istället.
Klockan 18 kan man ju inte gå till kyrkan när det är Manchester City på tv:n. Prioritering är bara förnamnet. *ler*
Anar att du har en enorm jobbarhelg i sikte, vid påsk?

2008-03-16 @ 21:56:47
Postat av: Mia dh

Tjusigt kort, full fart denna sändag ser jag. Hoppas du får en riktigt trevlig påskvecka.

2008-03-17 @ 09:00:22
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0