Munkar. Igen.

W fick lov att äta köttfärsås och spagetti på sitt rum igårkväll för filmen Monsters Inc var på tv och hon älskar den filmen. 
Mitt i hennes rum har hon ett barnbord och stolar från Ikea.
Hon tog den djupa tallriken med mat och gick in på sitt rum men kom snabbt tillbaka. Utan skål.
"Mamma, jag är ledsen, förlåt mig, jag spillde ut maten, förlåt" (hon är ofta väldigt ångerfull när hon gör något som inte är så bra).
Jag suckar trött, men det är ju egentligen mitt eget fel som tillät henne att äta på rummet, så jag tar med papper och disktrasen och gå in för att sanera.
Då ser jag att tallriken ligger upp och ned på hennes måne (en stor halvmåne som är som en gunga från Ikea).
Jag torkar med ännu en ljudlig suck upp kletet och går tillbaks ut i köket.
W kommer efter.  
Jag predikar för henne om att hon ska sitta på stolen, vid bordet, när hon äter. Ingen annanstans.
Frågar henne vad hon tänkte på när hon satte sig på en gungande måne med en tallrik full med mat.  
W säger allvarligt "Jag tänkte på munkar" och går sen in på sitt rum.

Kanske bör jag fundera på det där med munkar.
Det här är andra gången som det tappas matrester och hon börjar att prata om munkar.
Vi äter i stort sett aldrig munkar i vår familj. Vi pratar inte om munkar.
Varför tänker hon då på munkar...?



Kommentera
Postat av: Jessica

hahahaha. Ja det kan man då undrar vad det kommer i från!! Ja ibland så låter man dom göra något som man sen ångra...

Trevlig helg!

2009-02-28 @ 09:23:04
URL: http://detsvartataket.blogspot.com
Postat av: Maria

HAHAHAHA så härligt! Jonathan har blivit så pass stor nu att han också säger massa underliga saker på fullt allvar. Ibland är det så man skrattar ihjäl sej!

2009-02-28 @ 09:59:29
URL: http://www.hos-emen.se
Postat av: loppan

ett helt tydligt tecken på att ungen behöver MUNKAR. Lita på mig, en ensamstående konditor me en bull- (o munk-) galen son ;-)

Rolig blogg du har!!

2009-02-28 @ 10:06:49
URL: http://lopplottan.bloggagratis.se
Postat av: Malin B

Gå och köp munkar till W. På direkten!

Jag måste bara berätta att när jag köpte frallor i går fanns det munkar brevid med glasyr på och du förstår vem jag tänkte på då!!! =)

2009-02-28 @ 15:06:07
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Vilken rolig historia, men jag håller med dig man börjar ju undra vad munkar symboliserar? Intressant du får göra en liten djupdykning i ämnet så vi får veta :0)



~Livet i byn

2009-02-28 @ 19:09:40
URL: http://livetibyn.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0