Skrutt

Lillebror kallas ofta för "lilla skrutt" här hemma.
Ordet skrutt kommer från en namnvisa som W ofta sjunger för honom. "Skruttelutte li, skruttelutte li, vad heter du? Malte, ja Malte, det heter jag" osv.
En sång som lätt fastnar i huvudet, vare sig man vill eller inte...

Igår var skrutten 20 veckor gammal.
Det firade vi med att bege oss till bvc för hälsobesiktning.
7070 gram tung och 66 cm lång. Följandes sin kurva perfekt vilket kändes skönt att få bekräftat eftersom det har blivit ett på tok för långt uppehåll (sju veckor) för våra bvcbesök pga alla förkylningar och annat som hänt.
Bvc damen trodde att M:s ätande på nätterna kan bero på att han är en mycket livlig pojke som har svårt att koncentrera sig på att äta under dagtid när det finns så mycket annat som är roligare att fokusera på.
Om natten däremot när det är lugnt och mörkt då tycker han att det är alldeles ypperligt att äta mat.
Får väl försöka att gå undan när jag ska ge honom på dagarna vilket inte är så lätt alltid om man är ute på vift.

Igår provade W sina mössor på M.
Han tyckte det var trevligt att få all uppmärksamhet riktad mot sig.
Favoritmössan var den med en grön mask på.
W sjöng och skrattade, jag fotade. 
M satt bara och njöt och avfyrade det ena efter det andra härliga leendet.
Tänk vad lyckliga vi är som har en underbar liten skrutt i våra liv.

©HUSnrNIO


Kommentera
Postat av: MO

Vilken liten linslus....ser hur god o glad ut som helst..hihi, kan inte fatta att han är en sådan sömnförstörare...kramar

2009-02-11 @ 19:48:23
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Malin B

Tant Malin blir ju också jätte glad av dessa charmerande leenden!!!

Så skönt att skrutten följer sina kurvor väl.

2009-02-11 @ 19:51:14
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Duracellmamman

Vilken UNDERBAR blogg du har och en minst lika UNDERBAR Guldklimp!! Så söt!!!



Önskar Dig en UNDERBAR torsdag!!



Kramis!

2009-02-12 @ 01:18:42
URL: http://duracellmamman.se
Postat av: Linda

Hej! Trillade in här av en slump.. Är den bra, den där sittgrejen? Funderar på att köpa en sån till min tjej =)

2009-02-14 @ 16:13:15
URL: http://akerlundh.blogg.se/
Postat av: hemmabloggaren

Vilka livsbejakande bilder. Man blir helt varm i hela kroppen.

2009-02-17 @ 19:57:28
URL: http://hemmabloggaren.blogspot.com

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0