Inget vatten i toaletten

Försökte att få till lite sovmorgon imorse men det funkade inte så bra när tre stycken ska upp och iväg tilljobb och skola och en ihärdigt påstår att det är morgon och dax att gå upp bara för att det är ljust ute.
W kom upp storgråtandes. Hon försökte förklara, samtidigt som bölade, att hon hade kissat ner sin pyjamas (sen i måndags sover hon utan blöja på natten och det har gått toppenbra) och att vi måsye ringa Tony för det är inget vatten i toaletten. Mitt kära barn hade gått till toaletten men vågade inte kissa för att det inte var så mycket vatten i själva toaletten och kunde inte hålla sig eftersom hon sovit en hel natt utan att gå på toa *ler*.

LB kom förbi på kaffe. Ett trevligt break i denna gråmulna dag. Synd att man inte hinner att träffa sina vänner mer. Jobb, familj och hem och allt runt omkring dessa tar så mycket tid. Ibland är det inte tiden som är problemet för mig utan att orken tryter. Energin finns inte till att resa på rumpan och ta sig nånstans utanför hemmet. Fast när jag väl gör det är det trevligt och då tänker jag att jag borde göra det mer. Låter som att jag beskriver något annat *fniss & harkel*.

De sista dagarna har W sagt så många underfundiga och härliga meningar, funderingar och ord att jag bara måste börja skriva ner allt i en bok. Skulle vilja knåpa ihop en scrappad bok att bevara alla hennes ord i.
Imorse berättade hon att hon hade klätt på sig själv (med lite hjälp av storebror). Hon hade inte behövt berätta det. Syns på ett charmigt sätt...

Nu kommer snart L hem och jag ska åka iväg till jobbet för några timmars arbete. Ska öva lite och kanske försöka att ta mig an budgeten så jag kan maila iväg den till "the Small Bill" snart...

Här berättar och demonstrerar W att hon har klätt på sig själv idag
  

En stund vid gungan
 



Kommentera
Postat av: lmn

söta söta W då, inte lätt o vara liten - men hon tänkte ju iallafall kissa, men att hon inte vågade *ler* vilken fin påklädning också... ha ha...

ha en skön helg :D

2007-05-11 @ 13:41:15
Postat av: Alva

Vad söt !

2007-05-11 @ 23:06:48
URL: http://tonyalva.blogg.se
Postat av: Ella

Åh vad söt unge!

2007-05-12 @ 22:37:33
URL: http://gylleneskor.blogg.se
Postat av: Tiagirl

Storebror? *förvirrad*

2007-05-14 @ 21:47:43
URL: http://tiagirl.blogg.se
Postat av: Roadbattlestargalacticaclassic

Interesting.


INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0