Tights och rosa tyll

Idag har jag gjort ett försök till att räkna ut hur många dagar som återstår av min föräldraledighet.
Tyvärr så ser jag ett slut på mitt liv som hemmamamma till hösten.
Deprimerande tanke att behöva inrätta sig i tillvaron med jobb igen. Att dra upp barnen tidigt på morgonen och dumpa av dem på skola (W börjar förskoleklass efter sommaren) och dagis.
Att inte längre få tillbringa dagarna tillsammans med dem.
Visst vill jag återgå till mitt arbete men om jag får önska så skulle jag gärna vilja vara hemma ytterligare ett år.

Så mycket kul och spännande det finns att upptäcka och göra på dagarna tillsammans med barnen.
Lekparker som utforskas, fikaställen som njutes av, pyssel och fix hemmakring, nya vänner och öppna förskolor båd här och där.
Två terminer har präglats av körsång och dans för W.
Nu lider det mot sitt slut. Nästa vecka är det avslutning på kören och i helgen som gick avslutades dansen med en uppvisning för oss föräldrar.

Kvart i tio på lördagen var bibliotekets ingång fullt utav ett tjugotal flickor (vart var pojkarna?) iförda tights, dansskor och rosa tyllkjolar.
En stund senare fick föräldrar och anhöriga se på när barnen dansade och gjorde rörelser till musik och sagor tillsammans med dansfröken.
Med en hälsning om en glad sommar och med varsitt diplom i handen skuttade den ena ballerinan efter den andra ut ur Arenan en timme senare.
En härlig start på lördagen som präglade resten av dagen.

Gjorde ett försök till att föreviga dansglädjen med min sunkiga kamera...

©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: ♥ Nina ♥

Ja testa! Det blir en härlig "konsistens" på håret i alla fall. Ska klippa upp lite mer å testa, det har blivit så långt överhåret nu ... läcker måste jag säga ändå! =)

2009-05-20 @ 11:52:21
URL: http://snostjarna.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Hej svejs,

Vilken fin blogg du har, väldigt fina bilder på barnen =) Såg att du har bloglin, vad tycker du om att vi följer varandra? Skriv en kommentar på min blogg om du är intresserad =)



Kramar / Rebecca

2009-05-20 @ 11:55:24
URL: http://www.stylecenter.se/modeblogg
Postat av: Malin B

Alling har en ände, men korven den har två! ;)

Du, det är en omställning att återgå till jobbet som tvåbarnsmor... Vill inte! har man lust att skrika, men det hjälper inte...

Jag hade ju turen att kunna vara ledig en dag i veckan (vilket jag har fortsatt med sedan av bara farten) och det kändes som ett bra alternativ för oss.

2009-05-20 @ 13:10:16
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej.

Skriver uppgifterna här, hittade inte din mail.

Melwin. född 25 september 2008. vikt 3040 gr. 49 cm lång.

Jadu han har inget eget rum en. Men gissar på att det kommer bli bått med mycket stjänor. typ new england stil. Kanske lite turkost, älskar den färgen.

Glömde fråga hur mycket du tar ?



Tack på förhand!

2009-05-20 @ 15:54:53
Postat av: Angelica

Förstår hur du känner, jag har jobbat 2,5 månad nu, de går bra men man får ju alldeles för lite tid hemma. Tiden hemma gick fort men nu går de ännu fortare, de känns inte som att man hinner med riktigt. Man får ta vara på den tid man har tillsammans och försöka njuta extra mycket.



Ha de gott!



ps. jag mailade ang. tavlan, skickade till fel adress först men nu hoppas jag att de kommit rätt.

2009-05-20 @ 22:42:26
URL: http://varthusbygge.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det är lite lätt ångestframkallande att sitta och räkna föräldradagar:(

Jag insåg ganska snabbt att jag inte kulle kunna vara hemma med Moa lika länge som med de andra och började jobba redan då hon var 7 månader, känns jättetrist att inte ha fått alla dom här mysiga dagarna hemma men räkningarna slutar j inte komma bara för man har en bebis tyvärr.

Ta nu tillvara på sommarens lata dagar tillsammans med familjen innan allvaret börjar igen, Kram

2009-05-20 @ 23:34:30
Postat av: Linda

Det är lite lätt ångestframkallande att sitta och räkna föräldradagar:(

Jag insåg ganska snabbt att jag inte kulle kunna vara hemma med Moa lika länge som med de andra och började jobba redan då hon var 7 månader, känns jättetrist att inte ha fått alla dom här mysiga dagarna hemma men räkningarna slutar j inte komma bara för man har en bebis tyvärr.

Ta nu tillvara på sommarens lata dagar tillsammans med familjen innan allvaret börjar igen, Kram

2009-05-20 @ 23:34:54
URL: http://lindam.blogg.se/
Postat av: Dorothéa -Nybliven tvillingmamma till Noah & Jolie.

Å när jag läste känner jag verkligen likadant.

Men allting tar ju slut, å även fast jag har ett tag kvar så känns det så hårt att dagen kommer komma när jag måste lämna av dem på ett dagis för att inte ses förräns till kvällen.

Phu.



Nåväl det är väl så det fungerar så det r ju bara att gilla läget. Men å vad jag önskar att jag kunde få bli en hemmafru

Tror dock inte riktigt att karln skulle tycka vi hade ekonomin till det ;)

Rackarns!



Hoppas du får en trevlig torsdag nu! Kram

2009-05-21 @ 08:35:00
URL: http://theans.blogg.se/
Postat av: 2BarnsMamman

Visst är det härligt att vara mammaledig! Själv börjar jag jobba om ett par veckor, men som tur är har jag lite mer ledighet att se fram emot i höst :)



Vilka söta små ballerinor!

2009-05-21 @ 20:59:11
URL: http://ihuvudetpamamma.blogspot.com/
Postat av: Helen

Vilka söta små ballerinor.

Ha en skön fredag.

Kram

2009-05-22 @ 08:07:52
URL: http://famstenstroms.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0