Justerbara inlines från Stadium

Att min energi är låg för tillfället är inget som smittar av sig på dottern.
Hon trivs som bäst när dagarna är fulla av påhitt.
Hon stortrivs med att vara en skoltjej och de tre dagarna i veckan som hon är på fritids går hon dit med glädje.
Tiden efter skolan/fritids blandas med lek med kompisar, hon utvidgar ständigt sin lekkrets, att vara med på barnmusikskolans minimusikal, sjunga i barnkör, och gå på friidrott.
När vi blev meddelade om att det inte blev någon klassfotboll för hennes klass i vår pga för få anmälningar grät hon för hon hade sett så mycket framemot att få spela.

Trots all denna lek med kompisar och aktiviteter så sitter hon fortfarande ner om kvällarna och målar och pysslar. Hon uppskattar fortfarande att dela en pysselstund tillsammans med mig även om de stunderna blir mindre ofta nuförtiden. 

Nu när våren är här märker man en tydlig skillnad på livet på vår gata.
Barnen är ute mycket mer och längre på kvällarna.
Precis så som jag minns min barndom och uppväxt i ett klassiskt villakvarter där vi barn lekte tillsammans och när kvällen kom och det var dax att gå in var händerna smutsiga och byxorna gräsfläckiga det ser jag nu W uppleva och jag följer det oftast med ett leende på lite lagom avstånd.

Ibland undrar jag vad jag skulle göra med all min tid om jag bara hade självständiga, utåtriktade W som nästan aldrig är hemma. Nä det allt tur att lille M finns som ser till att fylla dygnets samtliga minuter för mig...

Bästa kompisen i klassen, och som även bor på samma gata som oss, har inlines.
I fredags råkade jag och L av en slump spana in Stadiums inlinessortiment för barn.
De hade ett par som är justerbara i skon så barnet kan växa tre storlekar utan att man behöver införskaffa nya inlines.
Perfekt tyckte vi och när vi jämfört priset på vanliga, icke justerbara, inlines med dessa skilde det bara 200 kronor vilket gjorde att vi köpte ett par.
Skydd och hjälm fanns redan hemma så det vara bara åkdonen som fattades.

För att ha möjligheten att kunna lämna tillbaks dem om det skulle visa sig att W inte alls gillade att åka så fick hon prova inomhus i fredags när vi kom hem med dem.
Hon vinglade rejält i början men redan efter en kort stund hade hon bättrat på balansen betydligt.

Igår morse när jag och M satt och myste framför tv:n kom hon utfarandes från sitt rum i nattlinne med inlines på fötterna.
Denna morgon var det minsann inga som helst problem att komma ur sängen...

Hon susade fram mellan köket, sitt rum och vardagsrummet dock utan lov till att bromsa för några svarta streck ville jag inte ha på golvet.
Igår åkte hon även i de långa korridorerna på mitt arbete en hel timme innan vi hade musikallägerdag och sen på kvällen var det så dax för premiäråket utomhus.
Jag promenerade bredvid henne och trots att hon tyckte att det skumpade i fötterna av den lite ojämna asfalten tog hon sig fram bra och storgillade denna form av aktvitet.

Vår gata (som är en återvändsgata) fylldes med barn även igårkväll och i vårsolens sken åktes det inlines, kickboard, cyklades och hoppades rep.
Precis så som det var när jag var liten... en härlig blandning av aktiviteter och glada barn i olika åldrar.

Och självklart är mamma där med kameran och förevigar en liten bit av fredagen...



Bilder:Privata©HUSnrNIO



Kommentera
Postat av: Nilla

Vi såg en inlines-åkare idag! Det såg tufft ut, hon var jätteduktig. Jag köpte ett par Rollerblades när jag var i USA 1996. Det var några år sedan...

2010-04-25 @ 16:42:56
URL: http://tankebubblor.blogg.se/
Postat av: Anna

Kikar in och märker att det var LÄÄÄNGE sen! Vad ungarna dina vuxit =) Jag har fortfarande inte startar upp mitt bloggande men börjar känna att jag blir lite mer sugne då jag tittat in hos dig =)

2010-04-25 @ 17:24:39
URL: http://mittlilabo.blogg.se/
Postat av: Terese

Tack för tipset, Filippa behöver nämligen nya inlines då hennes är för små nu. Kanske det kan bli ett av paketen till hennes födelsedag :-)Det brukar vara riktigt vingligt i början, men sedan susar de förbi som aldrig förr. Filippa var lite försiktig i början då hon för två år sedan fick sina första, nu åker hon fort och i nedförsbackar så jag vågar knappt titta!



Ha det bra!

2010-04-25 @ 20:50:08
URL: http://terese.wordpress.com
Postat av: Angelica

Precis så kommer jag ihåg min barndom och precis så hoppas jag att M får uppleva sin barndom.



Hon ser ut som en riktig tuffing W.



Ha de gott!

2010-04-25 @ 21:31:10
URL: http://varthusbygge.blogg.se/
Postat av: Malin B

Å, här suuusas det fram! =)

Visst märks det stor skillnad när ljuset kommer tillbaka, ett helt annat liv - överallt!

2010-04-25 @ 22:20:47
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: sofi

Jag kollar bara när HV spelar..... Hoppas ni haft en bra helg?! /Kram S

2010-04-25 @ 22:28:44
URL: http://sofij77.blogg.se/
Postat av: Camilla

Sånna har E & F åxå, fast med prinsessor på. :) Och dom älskar det, dom blir bara duktigare och duktigare och kör varv efter varv runt kvarteret...

Och jag fattar inte att man kan hålla balansen... :)

2010-04-25 @ 22:40:53
URL: http://camillos.blogg.se/
Postat av: Lottis

Vilken COOL brud hon börjar bli då...gisses vad fort det går!

2010-04-26 @ 08:48:45
URL: http://lottis.brohede.se
Postat av: Dorothea - Ett nästintill trillingliv.

Vilken cooling ;)

2010-04-26 @ 22:27:48
URL: http://www.alltforforaldrar.se/theans

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0