LUCIAKONSERT


Bilder:Privata©HUSnrNIO

Några bilder på en del av sångarna vid gårdagens luciakonsert då ca 75 körsångare i olika åldrar sjöng luciasånger blandat med någon julsång här och där.

Eftersom jag har varit föräldraledig de två senaste åren vid lucia så var det lite småpirrigt igår när vi började övningen inför konserten.
Det hade jag dock inte behövt vara för det flöt på bra.
Alla barnen och ungdomarna skötte sig excelent både vad gäller sjungandet och uppförandet.

W var med och sjöng tillsammans med sin kör och när konserten var över, vi hade mumsat i oss de obligatoriska lussekatterna, och satt i bilen på väg hem berättade hon att hon hade blivit jättenervös när hon skulle gå gå in och fick syn på den enorma publiken (350 stycken människor) som satt och stod överallt.

Och visst var det lite nerver i luften både för flera av sångarna och även för mig som sagt men det hela blev till ett bra och glädjefyllt musikevenemang och jag hoppas att alla tyckte det var kul att vara med och sjunga.
[Det är inte helt lätt att lyckas säga tack och god jul till alla efteråt då alla springer omkring som yra höns och letar efter sina föräldrar...]

Ikväll firar vi lucia ännu en gång.
Tillsammans med Ws skola blir det lussetåg utomhus med efterföljande glöggfika.

Vill minnas att jag skrev något om att luciafirandet var kort och snabbt över för ett år sen.
Så känner jag inte i år när jag åter är tillbaks på jobbet.
Efter flera veckors övning av sånger, gårdagens uppladdning, och konsert, toppat med detta som blir ikväll så ska det faktiskt bli ganska skönt att lägga undan såväl lucianoter som lussekläder...



Kommentera
Postat av: Alfva

Otroligt mysigt ser det ut! Jag är redan skakig inför nästa års Lucia när det blir på "riktigt". Att hinna, planera och ordna med allt innan låter som ett så stort projekt!

2010-12-14 @ 20:10:02
URL: http://alfvan.wordpress.com
Postat av: Marie

Mysigt med Lucia! Jag kollade lillasyster i tåget igår, hon var "tåttenisse". men kunde nog inte riktigt bestämma sig, så hon garderade sig med luciakrona på luvan :) Nu har jag lagt in bilder om dina fina tavlor. Föräldrarna blev jätteglada!! Ha det gott! /marie

2010-12-14 @ 20:28:09
URL: http://houseofmaryalno.blogspot.com/
Postat av: britta bloggar

Åh så fint!

2010-12-14 @ 20:59:56
URL: http://brittabloggar.wordpress.com
Postat av: Amanda

Så mysigt det ser ut och vilken supersöt liten lucia. ^^

2010-12-15 @ 07:10:12
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Angelica

åh vad fint! :)

2010-12-15 @ 10:39:23
URL: http://angiiesblogg.blogg.se/
Postat av: Linda Olsson

Va fin hon är lilla lucia! :)

2010-12-15 @ 14:02:43
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: junitjej

Vilken söt lucia!

2010-12-17 @ 20:06:33
URL: http://junitjejen.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0