Kotte makeover

Efter att ha varit iväg på lusseövning (idag kom vi minsann i tid till övningen!) med M har vi roat oss med lite småfix här hemma.

Snön faller utanför fönstret och när vinden blåser till är det riktigt kallt.
Men det gör oss ingenting så länge vi kan vara inomhus.

M har har en riktigt positiv dag idag.
Han är glad, tar intiativ till egen lek och går omkring och småpratar oavbrutet med mig.

Kramar och pussar har duggat tätt både till mig men även Timmy lamm och den nye följeslagaren, en hund han adopterat ur Ws gosedjurslåda, har fått sina beskärda delar.

Spännande var det när jag gick och hämtade pensel, vit färg och rotade fram husets kottesamling.
Förra året försvann detta lilla projekt bland allt annat julpysslande som fixades men nu ligger kottarna här på matbordet och de lyser av små vita stänk från hobbyfärgen och matchar den vita världen utanför fönstret.

Även kottarna på förra årets skapade dörrkransar fick sig lite snöstänk idag.
Jag passade även på att klippa bort de torkade apelsinskivorna som såg riktigt äckliga ut efter att ha tillbringat ett år i julkartongen på vinden.
Hade inga apelsiner hemma och orkade inte vänta tills jag har torkat nya apelsinskivor så där apelsinerna satt hamnade några röda frostade bär istället och därmed bestämde jag att dessa kransar ska hänga på ytterdörrarna även den här julen.

Jag älskar att dekorera med kottar till jul.
Adventsljusstaken, hyacintarrangemang, runt pepparkakshuset, ja lite varstans finns kottarna med hemma hos oss när det är jul.

Bild:Privat©HUSnrNIO

Tack för alla positiva kommentarer om vårt lilla pepparkakshus!



Kommentera
Postat av: Finna

Va fint med fina kottar som dekoration!!

2010-11-22 @ 14:12:52
URL: http://www.finna.it
Postat av: Jenny F

Hallå i adventspysslet!



Underbar glädje dina inlägg ger. Vill bara läsa mer och åter mer...



Nä ingen rimmare är jag direkt. =)

Tack för tips och superbra bilder på allt kreativt Ni gör. En härlig familj!!

Ska nog sätta mig med vår kottesamling senare idag!!



Må gott!

Mvh Jenny F

2010-11-22 @ 14:20:32
URL: http://forell.nu
Postat av: Dagens musikvideo

Vill du ha grymma musikvideotips i din statusrad på Facebook varje dag? Häng med på ”Dagens musikvideo”! Klicka på länken för att komma direkt till sidan.

2010-11-22 @ 14:37:49
URL: http://tinyurl.com/37h3uek
Postat av: Mattias

Sv: Jo de blit lätt att de blir sent så man inte hinenr med allt men om man börjar i god tid blir de alltid bra!

jag ska nog baka lite pepparkakor imorgon (:

2010-11-22 @ 14:43:23
URL: http://jmvm.blogg.se/
Postat av: Mickan (tävling pågår!)

Vilka fina kottar. :) Alltid roligt att pyssla och göra fint.



Ja, jag tror det finns en rekommenderad åldersgräns på Harry Potter-filmerna... 11 år? Bra att undvika mardrömmarna så långt det är möjligt. Vi ska se HP ikväll. Vart inget igår då det inte fanns några bra platser kvar.



Kramar

2010-11-22 @ 14:54:34
URL: http://angel-like.com
Postat av: Thakock

Snygga kottar! =D

2010-11-22 @ 15:30:37
URL: http://briadlover.blogg.se/
Postat av: Fröken M

Alltså, det fanns nog en anledning till att filmen rekomenderas från 11 år. Jag har inte sett alice i underlandet, men jag både jag och C på pekade att det här nog inte var någon film för små barn då den faktiskt var lite obehaglig till och från. Men va tusan, du kanske kan smygtitta lite på den innan och se vad du tycker. Och som du säger - är hon en tuffing är det säkert inga problem !

Jag har även två andra nya julfilmer här hemma som ska ses - de verkar mindre "skrämmande" och recensioner kommer på dom oxå så fort jag sett dem :)

2010-11-22 @ 15:34:43
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Angelica

Såg nu att du hade två bonusbarn,fungerar det bra?

Har själv ett bonus barn,men det fungerar inte alls bra,det tär verkligen på en och man känner bara att man vill ta de gemensamma barnet och flytta till eget!

2010-11-22 @ 18:11:59
URL: http://angiethehappiest.blogg.se/

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0