Sköna maj välkommen

Har precis kollat in Cilla Rydinger Alins dirigering och tolkning av "Sköna Maj välkommen" på nyhetsmorgon på fyran. Tycker att det är lite svårt med tempot på den i slutet, när kören kommer in i codan. Sen skadar det inte med lite inspiration inför kvällen. Sen är ju Cilla en underbar dirigent som man kan kolla på när som helst och ännu hellre när hon dirigerar andra saker än valborgssånger. Var med på en körhelg med avslutande konsert (Haydns Skapelsen) med henne för några år sen som fortfarande sitter som ett mycket starkt, positivt minne hos mig.

Gjorde mitt första kort igår kväll. Har inte pysslat sen i december så jag är minst sagt fummlig i fingrarna och har jättesvårt att förverkliga de ideér jag har så det blev ett ganska rent och enkelt kort för att vara mig. Men jag märker också att när jag väl hållt på ett tag så går det lite lättare att chalka andra grejen än det gjorde med första. Pennan är lättare att få rätt på pappret efter en liten stund osv.
Samtidigt blir jag trött och irriterad på mig själv för att jag inte kan få till det som jag vill.
Men nu kanske det blir ändring eftersom jag har mjukstartat lite. Ska organisera upp i mitt pysselrum (läs halv klädkammare) så kanske det  blir lättare att veta vad jag har fö grejer och roligare att sitta där och använda democh vara kreativ.
Sen har min dotter ett enormt behov av att ropa ordet mamma när jag väl sätter mig och gör något eget en liten stund. Tror att hon säger det var tredje sekund ibland. "mamma, kan jag få mjölk", "mamma, jag har bajsat", "mamma, får Mauritz komma ut", "mamma, vart är du?", "mamma, jag vill spela Nalle Puh" osv.

Nu måste jag leta upp en stämgaffel. Gjorde inte det igår *suck*. Jag bör kolla igenom körens starttoner och ta ut dem och dirigera igenom allt innan jag ska hämta synth, förstärkare, notställ och noter.

Trevlig valborg!

image67



Kommentera
Postat av: Ullen

Tack för titten! Trevligt med en liten kommentar och ny besökare. Hoppas du hittar tillbaka! Trevlig Valborg!

2007-04-30 @ 12:01:06
URL: http://ulrikaahlqvist.blogg.se
Postat av: Lottis

Men det var väl superfint :)

2007-04-30 @ 12:18:01
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: Petra

Jag håller med dig om codan. Den ÄR svår i tempo. Detta är mitt 6:e sångår, men får hoppa denna gången då lillan blivit smittobärare och vi inte får träffa folk.. Trist :(

2007-04-30 @ 14:02:09
URL: http://www.morgonsol.com

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0