Osynlig

Är inne i en svacka just nu, likabra att jag säger det själv innan folk börjar höra av sig om min ständiga klagosång.
Vet inte om jag skylla detta depp på mitt nikotinslut eller kanske det är en 30 års kris eller något annat.
Idag var det tredje dagen på jobbet denna veckan. Började i positiv anda i tisdags och har försökt att hålla uppe det tänket.
Jag är en ganska självkritisk människa, sällan nöjd med mig själv och mina prestationer och därför har jag lite svårt att erkänna för mig själv att jag inte mår så bra på jobbet just nu.
Känslan har så sakteliga krupit inpå mig mer och mer under veckan och idag var det riktigt tungt att åka dit.
Visst, det är mycket som händer på arbetsplatsen just nu. Många spänningar och knutar som ska benas i eller läggas bakom sig och ges nya chanser till ett bättre och behagligare arbetsklimat.
Så kanske är det inte så konstigt tänkte jag först men idag när jag åkte därifrån inser jag att det har tillkommit mer.
Jag är osynlig i en miljö som känns som en stor flopp med uppgjordhet, utspel och kraftiga pendlingar.
Kanske är det jag som behöver ett break, en ny arbetsplats, ett nytt yrke eller så räcker det med att verksamheten drar igång så jag kan lägga all fokus på den.
Det är ju för verksamheten,körerna, som jag har detta yrke och jobbar där jag gör. Det är ju det jag tycker är kul att jobba med. Sång och musik, att få va med om glädjen som sprider sig när barn och vuxna sjunger och (vågar) använder sina röster och utvecklas i en massa kul musik.
Familjen och allt hemmakring får ett annat fokus när arbetsplatsen känns sån här. Det är ju dem som är mina nära och kära, deras åsikter och stöttning som är nummer ett, inte folks på jobbet.
Även om det oftast är krig här hemma mellan mig och W har jag idag varit snudd på sentimentalt lycklig över armbandet och nyckelringen till bilnyckeln som jag fick av henne imorse som hon har gjort alldeles själv.
Armbandet har suttit på handleden hela dagen.
Har tagit med mig noter och förra höstens startbrev till barnkörerna m.m. med mig hem ikväll så nu har jag möjlighet att jobba hemmifrån imorgon (lyxigt att kunna göra så) om det skulle kännas alltför mycket ångest i kroppen runt åtta.
Vem vet, en natt med bra sömn kanske gör mig stärkt så jag kan vistas på jobbet utan att ta åt mig och bli ledsen på allt.
Vore det bästa!

Tur att man har familj och vänner.

Från W, armband och nyckelring till bilnyckeln.

image460

















Ska sjunka ner i soffan snart och njuta av alla nyheter i den nya katalogen från Panduro. 
Trevlig kväll på er!
image462


























Bilder-Privata!


Kommentera
Postat av: Malinbayard

Hoppar in och kramar om dig!
Säkert en mix av röksug, höstdepp osv. i en salig röra. Kanske kan ordentlig "skönhetssömn" göra att du vaknar upp med en ny syn på allt?
Gulliga presenter du har fått i dag!!!

2007-08-23 @ 20:48:42
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Lottis

Vilken duktig tjej du har :-) Fina grejer. Nyckelringen var ett himla bra tips, du. Tror att jag ska praktisera den på jobbet :-) Håller med ovanstående kommentar, en mix av det mesta, du ska se att det släpper lite när den vanliga verksamheten kommer igång igen, som du sa. Själv fick jag brev från min körledare idag att vi kör igång igen den 3:e sept, ska bli kul, har längtat ett tag nu :-) Kram på dig!

2007-08-23 @ 21:22:26
URL: http://charlotte77s.blogg.se
Postat av: Lottis

Är det verkligen så illa?
:(

2007-08-23 @ 22:03:34
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: Lisa

Förstår dej mer än väl...jobbet tar upp så stor del av ens liv och om det är gnissel i maskineriet där så skvalpar det lixom över lite varstans....i fjol höst hade var det så för mej..började fundera på att byta yrkesbana men ville inte ta nya lån så jag hamnade lite i en rävsax..vill inte påstå att allt är rosenrött nu men det är mycket bättre iallfall, till stor del beror det på att min närmsta chef har slutat. Vad jag vill säja med detta? Tja, att du har min medkänsla och förståelse och det är inte fy skam! Jag skickar en kram och hoppas på att du kommer fram till den lösning som passar just dej och din familj bäst, för de är de enda som räknas! *kram*

2007-08-24 @ 06:31:08
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se
Postat av: tina

Hoppas allt ordnar sej till det bästa! Och vilken gullig nyckelring och armband din dotter gjort....
Kram kram!!

2007-08-24 @ 09:42:38
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: jessica

Jag tror mej känna igen mej lite från när jag slutade röka..Det är en stor grej det där..glöm inte andas.
Fina saker dottern gjort till dig!
Kram på dig!

2007-08-24 @ 10:55:21
URL: http://detvitahuset.blogspot.com

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0