Ljus

Vad skönt det är att låta adventsstjänor och adventsljusstakar lysa dygnet runt i denna mörka energikrävande månad.
Listan på saker som jag ska ha gjort är hur lång som helst. Men inte heller idag orkar jag inte göra något alls.
Får vara tillräckligt att jobba och jag får va glad om jag lyckas hålla ihop kvällens körövning inför söndagens konsert och luciakonserten nästa vecka.

image618
Är verkligen nöjd med inköpet av adventsljusstakar till vardagsrummet. Hade lite svårt att välja modell och färg men de vita bågarna med lampor som bildar ett härligt mönster på bågen är superfina. Staken heter Bull och är köpta på Kungslyktan här i Karlstad.
image619
I köket och matrummet blev det vita stjärnor på ekfot shoppade på Dimoda



Text och bild:Privat©


Kommentera
Postat av: Terese

Förstår om du är nöjd med inköpen. Det vart jättefint!

2007-12-06 @ 13:30:51
URL: http://terese.wordpress.com
Postat av: Tiagirl

Va fint det är! sYND bara på att det är så grönt utanför...tycker det är så tråkigt med det här regnandet hela tiden. Och regnar det inte så lerar det. Mina fina röda julmattor i hallen är inte röda. Iaf inte i början av hallen som börjar vid ytterdörren. *suck* Undra hur livet skulle vara utan fyra barn och två hundar? Tomt. Jag ska nog inte klaga! *s* Bara tjata lite mera. :)
Ha en skön helg nu sen framöver och viiiila, du verkar så himla trött. :(

2007-12-06 @ 17:34:04
URL: http://tiagirl.blogg.se
Postat av: Helen

Så fint det blev :) Härligt med julemånaden med allt det vackra runtomkring :)

2007-12-06 @ 18:25:07
URL: http://qristall.blogg.se
Postat av: jama

Åhhh, jag är helt in love i Bull-staken (hihi...jag blir fnissig av ordet STAKE). Köpte en svart på ICA Maxi för 225 kr....men det va en vit jag va ute efter. Lämnade 2 dar senare tillbaka den svarta. Den vita e ta mig tusan slut överallt!! Snyft. Du har jättemysigt hemma.

Appropå ångest över utbrott på sina kids (som jag skrev om hos mig). Ja det är fan tufft asså. Att fostra barn är ingen picknick! Så det ska bli riktigt skönt att få en mera normal vardag igen, dvs börja jobba o få lite distans!

Kram på dig!

2007-12-06 @ 19:19:50
URL: http://jama.blogg.se
Postat av: Lottis

Den "bågade" är helt underbar....Var inga Nya i år...D sa; Men har inte vi redan till alla fönster....??? Så det får vänta med nya!!!

2007-12-06 @ 21:23:00
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: Malinbayard

På bilden med stjärnorna är det bara snön utanför fönstret som fattas!!!
Ljusstakarna ger ett helt otroligt mysigt sken. Hur häftigt som helst.

I ditt yrke finns det väl ingen månad som är så pressad jobbmässigt som just december!?
Så snart födelsedagsfirande "som grädde på moset".

Mys och njut när du kan!

2007-12-06 @ 22:06:24
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Nilla

Jättefint! Ha det så bra.

2007-12-07 @ 10:05:07
URL: http://tankebubblor.blogg.se
Postat av: Karin

Vilka snygga stjärnor och stakar. Mina får också lysa denna mörka månad, lite dåligt samvete får man ju men det är ju så mysigt.

2007-12-08 @ 14:10:23
URL: http://hemochliv.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0