Shopping downtown

Idag har jag och W haft en heldag på stan tillsammans. 
En dag som denna dåde flesta har fått lön var det ganska smockat av folk ute.
Ägnade ganska mycket tid åt att snurra runt i Mitt i citys garage letandes efter parkeringsplats. Folk är som galna när det gäller att parkera där. Gasar, tutar, blinkar och får motorstopp i backen mellan övre och nedre garageplanet. Man får verkligen se upp för om det mot all förmodan skulle bli ledigt någonstans så gör vissa vad som helst för att komma åt platsen dvs försöker tränga sig förbi.
Vissa verkar inte veta hur stor bil de har eller vad turordning innebär.
När vi väl hade fått en parkering och lämnade bilen så hade vi en trevlig julklappsshopping downtown så nu återstår det bara en julklapp att köpa (om jag har kalkylerat rätt).
Hittade även det jag skulle ha till W. Vit kofta, skor och hårspännen som passar till årets julklänning till W.
På Village har jag sen en tid tillbaks spanat in deras smycken som hänger sådär lämpligt framme vid kassan där man nu i juletid spenderar hur mycket tid som helst med att vänta.
Deras smyckeskollektion i silver är spännande lite nytänkande och superfina enligt mig.
Blev en liten julklapp till mig själv i form av ett oregelbundet hjärta i silver med en halskedja bestående av olika stora ringar även dem i silver. 
Halsbandet fanns i tre utföranden, ett kortare med små ringar, ett långt med olika stora ringar och ännu ett långt där de varierat ringar och halskedja. Hur fina som helst.

Snabblunch på Maxi med korv och bröd och sen lite mer shopping på Bergvik. Kläder och julgransljus, kulor m.m.
Mina tankar på en gran dekorerad med vitt, silver och svart bojkottades av både L och W.
L vill ha röda kulor och W vill ha guld så i påsen hamnade röda och guldiga kulor, guldglitter (!) och några lustiga snögubbar och tomtar som W förälskade sig i. 
Tyvärr så var den läckra julgransfoten i form av en stjärna (Village) som jag spanat på en tid slut så det blir till att plocka fram den gamla vanliga, tråkiga, ur garaget till morgondagen då julgranen ska få flytta in i vårt vardagsrum.

Efter eftermiddagsfika och överlämning av julklappar hos H och lilla G är vi nu hemma och samlar krafter inför matshoppingen som ska ske idag den också. 

Önskar er en trevlig fredagkväll!

Några bilder på vår hall nu när den underbara tavlan "Till dig" från Isa Form äntligen kommit på plats.


image638


Text och Bild:Privat©


Kommentera
Postat av: Petra

va fint =)
har också det hjärtat hemma *me like*

ha en trävvlig fredag! =)

2007-12-21 @ 19:58:26
URL: http://petrodaniel.blogg.se
Postat av: Lottis

Vi handlade det sista av maten och klapparna i går.. trodde det skulle var alite mindre med folk då men icke sa nicke....Hoppas verkligen att ni får en trevlig helg och en riktigt GOD JUL...vem vet...vi kanske kan höras i mellan dagarna....

Hälsa alla i familjen

Kram kram

2007-12-21 @ 20:08:06
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: Camilla

Hej!
Har smygläst ett tag nu men tänkte det var dax att säga HEJ. *vinkar*
Har hamnat hos dig genom tiagirl, som är en av mina bästa kompisar.
Vill bara säga att ni har det så fint i huset, gillar verkligen er stil.
Och du gör så fina bildkollage.
Själv heter jag Camilla, är 32 år och mamma till tvillingar på 4½ år.
Har en riktigt GOD JUL.
*kram*

2007-12-21 @ 20:11:33
URL: http://camillos.blogg.se
Postat av: Tiagirl

*muttrar* Men hallå? Precis som i alla inredningstidningar tänker jag... Vart är alla jackor??? Ni borde ha minst två var framme, säkert tio stycken, minst trettio st skor, säkert en overall, paraplyer, reklamhögen, hundkoppel har du inga nä, men massa mössor och vantar och halsdukar, regnkläder och gud vet vad... Vart gör alla perfekta människor av eländet????????

Men det är gräsligt fint och jag är gräsligt avundsjuk!!! :) Men jag har fått lära mig å leva med röran här om jag nu inte kan få supertipset! *s*

2007-12-21 @ 20:39:12
URL: http://tiagirl.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Pekar upp på Tiagirls inlägg och undrar jag också om det LEVER någon i alla fina hem. *fniss*

Jag är hur som helst GLAD över att det är minusgrader ute vilket gör att det är MYCKET renare på alla golv. Alltid något.

2007-12-21 @ 20:44:45
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Liza

Vilken mysig dag ni haft du och lilla W. Som vanligt njuter jag av dina fina bilder och gillar det jag läser. Ha en härlig lördag!
KRAM!

2007-12-22 @ 01:01:09
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: m a r i a k o d e n

Hallå.... Vilken inbjudande hall ni har, å eran Isatavla är sååå fin! Hon är så superduktig! (vi bor i samma "håla" jag å Isa)
Hoppas ni får en jättebra jul!!
Kram!

2007-12-22 @ 09:47:16
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Hanna

Kul att förnya lite i hallen =) Jag har också en sån lampa, det ger ett sånt stämningsfullt ljus.

Kram kram

2007-12-23 @ 11:53:28
URL: http://www.19hundra81.com

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0