Doctor Claw

Sen jag fick ny stol på mitt rum på jobbet hajjar jag till varenda gång jag öppnar dörren till mitt rum.
Den gamla stolen va en vanlig, ganska låg, mesbrun, snurrstol utan armstöd. Den nya stolen är en ergonomiskt riktig stol i svart. Den har armstöd, stor ryggtavla, nackstöd, en massa spakar som jag man kan justera det mesta med och den tar upp mer plats framför mitt skrivbord än den förra.
När jag kommer inrusandes på mitt rum (vilket oftast är det tillstånd som jag är i) så rycker jag till när jag ser stolen om den står med ryggen vänd mot mig.
Min fantasi säger mig att det sitter någon i den och att denne någon kommer att sakta vända sig om och stirra mig rakt in i ögonen innan jag får en kniv borrad genom mitt hjärta (!).
Bild nummer två i mitt huvud när jag rusar in på mitt rum är att jag ser hur ryggstödet på stolen rör sig och sen syns Doctor Claw´s (superskurken i serien Inspector Gadget) feta hand vilandes på mitt skrivbord innan jag hör hans raspiga, elaka röst eka på mitt rum.

Jag borde nog ta det lite lugnt med rysare ett tag framöver (och även vissa vissa barnprogram).
För er andra som har starka psyken kan jag rekommendera att slå på tv4 på söndag klockan 07.45
Här kommer texten till ledmotivet så att ni kan sjunga med på söndag:

Kommissarie Gadget, Ouh ouh!
Kommissarie Gadget

Kommissarie Gadget, Ouh ouh!
Kommissarie Gadget

Kom, Gadget, kom!
Kom, Gadget, kom!

Kommissarie Gadget Ouh ouh!
Kommissarie Gadget










 



Kommentera
Postat av: Lottis

......Hmmm..hemma hos oss är det bara Pippi och APA som gäller...*tihi*

2007-05-16 @ 11:41:52
Postat av: Malinbayard

Vänd stolen "rätt" när du lämnar rummet så kan du lugnt fortsätta se dina rysare. *Malin tipsar*

2007-05-16 @ 15:18:13

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0