Fyra ja och ett nej

Med 10 grader varmt (ordet varmt passar inte in i denna kyla som råder idag) och regntunga skyar blev det premiärtur för att åka mc idag. Kunde vädret varit bättre - ja. Frös jag - ja. Glömde jag min coola (*garv* mcscarf hemma - ja. Blev jag sugen på att köra själv - ja. Har jag råd att ta mckort - nej. Fyra ja och ett nej. Därmed slut på mctänket för idag.

Snart dax för fredagsmys. Har gjort en smarrig sallad med bl.a. fetaost och babyplommontomater. Till det blir det grillat, potatissallad och rött vin. Så smarrigt!
Ska bara slänga in en maskin tvätt, göra två enkla grattis kort som W ska ha med sig på söndag. Hon är bjuden på sitt allra första s.a.s "riktiga" kalas så idag har vi varit på BR och köpt två presenter och nu fattas bara korten. Synd bara att jag missar milstolpen med det första kalaset. Kanske fånigt att ens tänka så. L klär nog på henne något fint och kommer ihåg att ta med sig kort och presenter *s*.
Jag missar kalaset för att imorgon åker jag till A i dalarna. Ska bli så kul att träffa A, se hennes hus och hur hon har inrett. Ska dessutom bli helt underbart att slippa alla dessa förbaskade konflikter som W och jag har nu. Hon är fruktansvärd och driver mig till vansinne ibland. Hennes vilja, temperament och skrik gör mig galen. Känns som att jag vill slita mitt hår och bara skrika rakt ut. Vad har jag gjort för fel!?!
Idag har hon skrikit och trotsat i stort sett hela dagen (förrutom när hon va på dagis).
Hjälp!



Kommentera
Postat av: lmn

Gott med grillat ju! *slurp* Blev så sugen på en fräsch sallad nu ju med feta och annat gottigt i!
Tror inte alls du gjort något fel, hon är bara trotsig till tusen. Alla vis o sätt ska testas! *ler*

2007-05-19 @ 11:59:10
Postat av: Annika

Hoppas att du har haft det bra i Dalarna.. :) Vart i Dalarna bor hon?
Klart att du hade det bra.. Dalarna är kalas juh.. ;)
*kraaaaaaaaaam*

2007-05-20 @ 19:15:36

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0