Nätshopping

Har precis förgyllt min tillvaro med lite nätshopping.
Beställde den mycket efterlängtade byrån Malm i ek från Ikea som är tänkt att stå i hallen. Till den blev det också två stycken förvaringssett som vi ska ha i översta lådan där alla familjemedlemmar ska ha varsin (vissa behöver nog två - inga namn...) del att lägga småpengar, jobbmobiler, slipsnålar, nycklar och diverse junk som släpas hem läggs överallt i hela huset. Med denna beställning har jag alltså gjort två flugor på smällen.
Löst ordningen i hemmet och även reducerat allt tjaffs om saker som inte hittas på morgonen när det stressas till jobb för att jag är lite för ivrig att städa undan allting hela tiden. Toppen, tycker jag!
Sen blev det även en ny Lykta. Nummer tre i ordningen. Hoppas att denna överlever längre hos oss än de tidigare. För att den ska kunna göra det så måste jag ringa till PO så han kan smälla upp det efterlängtade extra kontaktuttaget i hallen.

Kom hem från körövningen igår kväll mitt i W:s läggningstid och ville inte gå in så jag tillbringade lite tid med att noppa bort fula blommor från blomlådorna. Då kom grannen ut och vi blev ståendes och bekantade oss med varandra. Var väldigt trevligt. Så trevligt att jag missade de fem första minuterna på DH! Säger inte lite om samtalet... Kul att det bor några på gatan som är lite yngre och som dessutom har barn. De flesta som bor på Melon Lane är sådana som bott där sen husen byggdes 74 men då deras barn är vuxna nu så är flera på g att flytta därifrån och förhoppningsvis flyttar det då dit lite familjer med barn så att W kan få lite lekkamrater på gatan.

Nä nu ska jag fylla i semesteransökan, skriva tjänstgöringsrapport och lite annat mindre kul sen blir det en snabbis inom stan innan det är dax att dra till dagis.

So long!


Kommentera
Postat av: lmn

Roligt med lite jämnåriga på gatan! Kan tänka mig att de är mindre givande med mer eller mindre pensionärer till grannar *s*

2007-05-30 @ 15:07:10
Postat av: Lottis

Jodu, igår var det inte kul att ha mina fötter... Idag är det bättre även om tån fortfarande gör ont, men men... det ger sig väl nån gång... Kram

2007-05-30 @ 18:08:23
URL: http://charlotte77s.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0