Regntunga skyar

Jobbar idag och mår bättre än igår. Har lite ont i magen ibland men illamåendet lyser med sin frånvaro än så länge (och nej, jag är iNTE gravid!).
Har en massa tråkuppgifter som jag måste ta tag i som att jaga basister, skriva budgetäskande, förbereda inför barnkörernas avslutning och kopiera noter och skicka ut m.m.
Halvtrist.
Var ute och blåste nyss (jag jag har dålig karaktär som inte kunde sluta men jag SKA sluta, har en ny datum och då får det f** vara nog för jag vet att det INTE är bra) och då började de tunga molnen att släppa ifrån sig regn. Det visste jag iofs eftersom jag är inne på smhi:s hemsida varje kväll och kollar nattemperaturen ifall jag behöver att flytta mina blomlådor till altanen. Smart att hänga ut tvätt idag när jag vet om att det skulle bli regn. Försökte att vara optimist när jag bad L om att göra det imorse. Kanske inte är optimist jag är utan förträngningsligist.

Snart dax för en närande lunch bestående av Nutrilett. När ska de där förbaskade extrakilona reduceras från min kropp?! Snart dax för bikini ju, även om det känns avlägset just nu. Jag som älskar att sitta i solen och bli brun och då måste man ju ha bikini på sig. Eller...?

Är inte klockan tolv snart?



Kommentera

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0