Tarzan

image574
Den här lilla grå parveln har funnits med sen dag ett i W:s liv.
I slutet av graviditeten läste jag i någon tidning att man kunde ta ett gosedjur som var tänkt till det blivande barnet och sova tillsammans med det. På så sätt skulle det inpregneras med mammans och pappans dofter och skänka trygghet och igenkännande för barnet sen.
Vet inte om det beror på att vi faktiskt hade Tarzan hos oss i sängen en tid före W föddes eller om det är för att vi har haft Tarzan med oss överallt till W från dag ett i hennes liv men han är hennes käraste ägodel.
Mycket har han varit med om också. 
Tillbringat två nätter på dagis (vid olika tillfällen) och varit inlåst på H&M i Stockholm. Eftersom jag inte visste att det var där vi hade tappat honom rusade jag runt till de ställen vi varit på den sista timmen. När jag väl skulle kolla på H&M så hade de stängt. Lyckades efter fem minuters tiggande och bedjande få en av vakterna att öppna och släppa in mig. Hittade honom under en klädhylla efter att ha krupit runt på golvet och letat en stund.
Han har också blivit nedkräkt och farit runt i tvättmaskinen ett flertal gånger (bra att vi inte slängde ut torkskåpet när vi köpte torktumlaren...). 
En gång tvingades vi inse att han faktiskt var borta. Med sorg gick jag till Gallerix och lyckades hitta en likadan nalle men även om han såg likadan ut så var det ju inte Tarzan.
Med den nyinköpta nallen körde jag förbi jobbet för att hämta några noter och vem satt där på pianopallen om inte Tarzan! Den nya lämnade vi tillbaks.
Varje morgon åker han med till dagis och sitter snällt på hyllan i kapprummet tills det är dags för vila efter lunchen. Varje kväll bäddas han ner i sängen tillsammans med W.
Dock får han (oftast) sitta kvar i bilen när det ska shoppas!

Napp kan man va utan men inte TARZAN!


Text och bilder tillhör:hilajns.blogg.se


Kommentera
Postat av: Liza

Vilken söt Tarzan!
Har läst ikapp ikväll, vilken massa härliga inlägg att läsa. Det är alltid kul att besöka din blogg!
KRAM!

2007-11-05 @ 19:22:22
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Mariakoden

Vilken söt tjej!!
=)
Han ser verkligen ut att vara älskad...........

2007-11-05 @ 21:11:26
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Ulrika

Åh, låter som mig och min nalle Tore, han följde med mig i vårt och torrt, till skolan, på cykeln, till Teneriffa, upp till fjällen, med när jag flyttade hemifrån och nu sitter han och vakar över mig i vårt sovrum, en gång käraste ägodel alltid käraste ägodel.

2007-11-05 @ 21:27:26
URL: http://www.enheltvanligmamma.blogspot.com
Postat av: Therese

Naaaaw.. :)

2007-11-05 @ 21:47:22
Postat av: Annika

Ojoj.. besvärligt när de kära gosedjuren försvinner...
Jag hade en nalle som min pappa gjort.. jag hade den med överallt... tappade dock ur den ur sittvagnen.. som jag satt i när jag var 4... :(
Den hittades aldrig..

2007-11-05 @ 22:45:44
Postat av: Malinbayard

Å, vilken kompis!!!
Det där med att "dofta in" saker har jag aldrig hört talas om för människor.
Frippe fick dock med sig en bit av den filt som han och syskonen legat på tillsammans med sin mamma och DEN bär han än i dag på. Den har ju också varit med från början...
"Trasan" har dock inte varit med om så stora äventyr som Tarzan!!! DU är en toppenmamma som hjälper Tarzan till rätta när han behöver.

2007-11-05 @ 22:55:14
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: mia dh

Vi har en likadan här hemma men sonen vill helst sova med sina bilar.
Ha det finfint.

2007-11-06 @ 10:12:01
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se
Postat av: annica

vad mysigt att ha en vän som Tarzan.

2007-11-06 @ 10:31:16
URL: http://www.branting.org
Postat av: AKP

åh va söta dom är =)
Underbart med en vän som Tarzan :)
Jobbigt när han "rymmer" lite ibland men han verkar ju ha en förmåga att komma tillbaka!

2007-11-06 @ 11:19:04
URL: http://akp.blogg.se
Postat av: Helena

Det tog emot förstår jag. Och väntan blev lång utanför maskinen. Jag kommer ihåg det sedan min pojke var liten.
Kram.

2007-11-06 @ 17:12:05
URL: http://solgudinna.blogg.se
Postat av: Annette

Brukar inte va populärt med tvätt av älsklingen!!

Ha det gott
Annette


INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0