Utmanad

Jag har blivit trippelutmanad när det gäller att avslöja sju sanningar om mig själv.  
Utmanare är AKP, Lisa och Jama.


Här är reglerna för utmaningen "Sju sanningar"

1. Länka till den som utmanat dig.
2. Berätta 7 sanningar om dig själv.
3. Utmana 7 personer i slutet av ditt inlägg.
4. Lämna ett meddelande till dem du utmanat.

1. Jag älskar mat. När andra vill mumsa på något sött efter maten mumsar jag hellre på - mer mat.
2. Efter att ha kört av vägen en gång och varit nära ytterligare två gånger avskyr jag att köra bil när temperaturen närmar sig noll. Sitter stel som en pinne vid ratten och kryper stundtals fram på vägarna i irriterande låg hastighet. När jag åker med andra och det är halt ute (enligt mig) sitter jag med ett smått hysteriskt, stelt, leende på läpparna och försöker verka oberörd helt säker på att vi kommer att åka av i nästa kurva.
3. Vid sommartemperatur kör jag (däremot) gärna bil och gärna lite för fort om vägen och området inbjuder till det. Har kört bil i 180 på autobahn och förstört bl.a ett lager (tyskt ord som jag inte har en aning om vad det betyder). Fick lämna bilen på reperation och det kostade oss flera tusen av semesterkassan att få den lagad.
4. Tänker på min vikt (har blivit sambotjock och mår lite halvrisigt i vissa delar av mitt liv, för att skylla på någon/något annan/annat) varje dag.
5. Är shopó´holic inom områdena inredningsprylar, scrapgrejer och kläder.
6. Fick som barn se Hulken (det första avsnittet där han står i åskväder och byter ett punkterat däck) och hade fruktansvärda mardrömmar i ett års tid efter det. 
7. Ser gärna skräckfilmer och psykologiska thrillers (trots Hulkenupplevelsen) på bio och är en sån som hoppar högt i biostolen, ger ljud ifrån mig och samtidigt snurrar in mig en min egen jacka så gravt att jag snubblar fram när filmen är slut och man ska ta sig ut lite smidigt för att grannen bredvid har bråttom.

Jag skickar utmaningen vidare till:
Hanna - 19hundra81
Sara - Confessions from Sara den rara
Lottis - Min värld 
Mindi - Make a wish
Therese - Mamma Thezz
Tia - Tiagirl
Annica - Branting.org

Lycka till!



Kommentera
Postat av: Lisa

Hihi, kul läsning! Alltid kul att veta lite mer om den som står bakom bloggen! Jag har också kört av vägen, fast i blöt-snö-storm. Är som du panikartad i bilen vid samma väglag som avåkningen. Unviker helt att köra bil vid det väglaget....ha en fortsatt trevlig söndag!

2007-10-28 @ 13:02:18
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se
Postat av: MO

Sambotjock har jag aldrig hört talas om men det är ju ett passande uttryck, man förstår vad du menar, har du slutat med dina powerwalks??? Ja fy för ikearea, never again....Tv-bänken fyndade jag o maken i somras på ikea...75 kr, fattades undersida men då köpte vi en pax garderob på fyndet för 98 kr o använde en garderobssida som undersida, syns inte alls, kul med såna fynd, igår blev det ju inga alls hihi.....kram

2007-10-28 @ 13:19:53
URL: http://www.medaljongen.blogg.se
Postat av: Lottis

Hittade du några mer spännande prylar efter att jag åkt hem.....Jag är riktigt nöjd med mitt..bara lite lessen att tiden gick SÅÅÅÅÅ fort..hade gärna stannat en stund till....

2007-10-28 @ 14:41:19
URL: http://charlotta.brohede.se
Postat av: Anna i den vita soffan

Kul att få veta lite mer om dig! Hoppas helgen varit bra!

2007-10-28 @ 15:14:28
URL: http://vitsoffa.blogspot.com
Postat av: M i n d i

Åh jag. :)
Ska se om jag kan fixa det i veckan. :)))

Kramis pyjamis

2007-10-28 @ 17:57:40
URL: http://mindidagar.blogspot.com/
Postat av: Mariakoden

Intressant läsning!!!!!
=)
Shopoholic.....vad kan det betyda...*ler igenkännande*

2007-10-28 @ 18:03:54
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Hanna

Hej!

Klart att jag tar utmaningen! det är ingen fara! :)

Ha en härlig söndag! Kram

2007-10-28 @ 19:13:29
URL: http://www.19hundra81.com
Postat av: Liza

Kul att få veta mer om dig!
Ha en bra vecka!
kRAM!

2007-10-28 @ 21:28:45
URL: http://vardagslycka.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0