Två ljus brinner


Bild:Privat©

En dag som denna finns det mycket jag skulle kunna ta mig för.
Handla presenter till W som snart fyller fem. Baka/göra julgodis.
Skriva adresser på alla kuverten innehållande julkort och dopinbjudningar. Göra klart de sista julkorten och dopinbjudningarna osv osv.
Än så länge är jag apatisk. I mitt huvud surrar några funderingar kring förhållandet man och kvinna efter det att man fått sitt andra barn.
Mina dagar fylls av allt kring mina barn men det är också de som ger mig den direkta kärleken tillbaks.
Det är inte lätt att få ihop allt. Jobb, två barn varav ett som är ammande, två bonusbarn och deras kompisar, stort hus, kalas och julafton som närmar sig.
Ibland kan jag känna ett stygn av avundsjuka på L som bara sätter sig i bilen på morgonen och åker iväg till jobbet. Han behöver bara tänka på sig själv under resten av dagen (ja förrutom jobbet då).
Men samtidigt vill jag inte börja jobba igen som det känns nu. Jag vill vara hemma med de två människorna som jag älskar mest medan de fortfarande vill vara med mig och behöver mig.
Jag hoppas att vi får ihop ekonomin så jag kan vara hemma åtminstone ett år med lilla M.
Men vi två vuxna människor som lever här. Vi har tappat bort varandra i allt. Lätt hänt när familjen utökas säger en del men inte är det nödvändigtvis klart att det ska gå så.
Jag har en svacka när andra ljuset brinner här hemma men det kanske blir bättre.

Ha en trevlig andra advent.



Kommentera
Postat av: Snusans Inredningsblogg

Vilka fina adventsljus! :)

Hoppas ni hittar tillbax till varandra och att du känner dig lite gladare så småningom!

2008-12-07 @ 11:11:04
URL: http://inredningsbloggen.wordpress.com/
Postat av: Annika

kramar om i deppet



Ni får se att hålla reda på varann... inte ta varann för givet.



Nu ammar du... men när du sen inte gör det... så låt sambon ta barnen också... kraaaam

2008-12-07 @ 18:35:12
Postat av: Anonym

Åh... du är "där"..? Jag/vi var där i nästan 1 1/2 år faktiskt, så länge jag var hemma med Lillasyster tråkigt nog. Hade ständiga diskussioner om fördelning av hushållssysslor och gngde på varann, tills jag började jobba - satte ner foten och sa "NU räcker det!". Nu lever vi som förr, älskar varann utan sans... men jag kan vara lite bitter över hur snabbt man hamnade i "träsket" bara för att man var föräldraledig... blev tagen för "självklar" på något vis. Kämpa på, kräv tid för dig själv, så kommer ni ur det här!!! Lycka till!

2008-12-07 @ 21:45:47
Postat av: MammasRussin

Här kommer en styrkekram! Been there done that :-), det är kämpigt men det kommer bli bra!

2008-12-08 @ 11:19:07
URL: http://mammasrussin.blogspot.com/
Postat av: Berta & Prinsen

Nyheter hos Berta & Prinsen!



Välkommen att kika in ♥



Mvh Berta &Prinsen



http://bertaochprinsen.blogspot.com/

2008-12-08 @ 17:48:31
URL: http://bertaochprinsen.blogspot.com/
Postat av: Jenny Nilssom

Känner igen det där, inte lätt att få ihop allt. När kvällen kommer och barnen sover är man själv för trött, men var lugn det lättar när barnen blir större. Lycka till //Jenny

2008-12-08 @ 18:58:42
URL: http://jennyskagiftasig.blogspot.com
Postat av: Malin B

Jag hoppas innerligt att L läser din blogg lite i smyg och får en känsla av hur du känner, ibland kan det ju vara så tokigt att han helt enkelt "inte tänkte på det" (eller hur de sa i den där tv-serien för länge sedan).

Pratar man inte med varandra är det inte så lätt att sätta sig in i hur den andra känner/behöver osv.

Stor kram!!!

2008-12-08 @ 21:21:16
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Birgitta

hej!

du har en award att hämta på min sida!

KRAM Birgitta

2008-12-08 @ 21:47:32
URL: http://bigganpiggan.blogspot.com

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0