Flickan med pengarna

I helgen fick W nya snoddar och hårklämmor av farmor och farfar.
Idag bestämde hon sig för att ha klämmorna i håret.
Om det hade varit klämmor i normal storlek hade det inte varit några problem att fåt dit dem men dessa var pyttesmå.
Så små att en klämma knappt orkade hålla undan en liten tunn hårtest!
För att få bort iallafall en del av luggen från ansiktet behövdes ALLA klämmorna.
Efter femton minuter av stånk och stön (kanske inte bara berodde på klämmorna utan lite på huvudet de skulle sitta på också) satt de så äntligen på plats.
Mina suckar hade tydligen varit lättförstådda för när jag är på väg från W:s rum kommer hon efter mig med sin plånbok med orden "nu ska du få en glädje".
En glädje säger jag frågandes.
"Ja en glädjepeng för att du va så duktig. Du har ju inte så många egna pengar i din plånbok så nu blir du glad".

Man kan ju fundera över vart detta ska sluta...
En fyraåring som betalar för att få tjänster utförda och som dessutom har koll på att min plånbok är tom.
Tur att hon inte har greppat det där med betalkort ännu...

image692

Text och Bild tillhör:hilajns.blogg.se©


Kommentera
Postat av: Nettan

Så fin hon vart & vilka mörka härliga ögon hon har !! Fnissar åt det hon sa, barn förstår mer än va man tror...*ler *. Mina barn körde med :-Va, har du inga pengar, men kom så åker vi & tar ut i väggen då !.
Vad ska man säga...?!?!
Ha det gott...
Kram Nettan

2008-02-04 @ 17:20:56
URL: http://bjurtjrnsvillan.blogspot.com
Postat av: Petra

hahaha *skrattar högt*
vilken underbar unge! =)
(!!!!!)

2008-02-04 @ 17:45:38
URL: http://petraodaniel.blogg.se
Postat av: Liza

Säger bara - barns logik!! Hon är för söt!!:D
KRAM!

2008-02-04 @ 18:17:13
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Lottis

Kan lova dig att hon var stolt över sina klämmor
:)

2008-02-04 @ 19:57:00
Postat av: Malinbayard

Sådana har jag också "trilskats" med, för en massa år sedan... Fina blir de tjejerna! :)

Mina barn lärde sig snabbt: "Betala med kortet!"
utan tanke på när-var-hur pengar kom dit... *hm*
Lite pinsamt också när de talar om för hela affären: "Mamma har INGA pengar!"
Jag har sällan kontanter, helt rätt!

2008-02-05 @ 09:04:00
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: Sofie

Haha, men så söt hon är! En glädjepeng... Ja, barn kan verkligen charma :) Ha en fin dag! Kram, Sofie

2008-02-05 @ 10:30:50
URL: http://lufthav.blogg.se
Postat av: Karin/Theas rum

Hihi, vad gulligt. Ibland får man allt goa skratt.

Gu va god maten såg ut, nu blir jag hungrig.

2008-02-05 @ 21:14:55
URL: http://theasrum.blogg.se
Postat av: Anna

De klämmorna skulle passa perfekt på min tös. Hon har lite av den tunnare sortens kalufs=)

2008-02-06 @ 10:15:13
Postat av: pia

ha, ha, ha, vad skojsig hon är men väldigt fin;)
kram

2008-02-06 @ 13:43:32
URL: http://baramittlillahem.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0