Gravid egentid

Alldeles strax lunchdax.
Tack och lov!
Jag är inte hungrig som i "oj klockan är visst tolv och det är dax för lunch" utan mer som "titta på klockan en gång i kvarten tänkandes kan hon inte bli tolv snart så att jag kan få stoppa i mig mat".
Om det ska fortsätta på det här sättet lär jag se ut som att jag bär på trillingar i femte månaden vilket INTE är kul att tänka på när man kommer till stadiet efteråt då man ska lykas få bort alla dessa härliga gravidkurvor! 
Fast varför skulle det vara någon skillnad denna gången jämfört med förra...

Igår tillbringade jag nittio lyxiga minuter all by my self på H&M.
De första sextio minuterna ägnades åt att hitta tilltalande plagg på den avdelningen där de sk vanliga, icke-gravida, samt de gravida med små runda framåtmagar med tillhörande b kupor vistas.
Lyckades faktiskt hitta några plagg som var både tilltalande och som fanns i den storlek som jag trodde mig kunna pressa ner både tuttar och mage i.
Efter att ha kämpat mig igenom lång tid i provhytten log jag lite åt kvinnan vid hyttarnas utgång när jag hängde tillbaks samtliga nio plagg på klädstången på vägen därifrån.
Hur kunde jag tro att jag skulle kunna klämma på mig de där små plaggen!?

Tjugo minuter ägnade jag sen på den lilla avdelningen där mammakläderna finns.
Hittade en top och en svart halvlång tunn stickad tröja som jag tillslut köpte efter att ha tillbringat ytterligare tid i provrummet.
De sista tio minuterna av den lyxiga egettiden roffade jag åt mig en läppglans, några hårsnoddar och ett par solglasögon som jag inte kan använda idag för imorse när jag vaknade var ögonen härligt rödsprängda och kletiga.
Ja tack, jag vill gärna ha en ögoninfektion/inflamation...

Tack och lov för att klockan är tolv och det är lunch:D


Kommentera
Postat av: My

Hehe jag födde för över 10 månader sedan men blir fortfarande inte av med ca 10 kilon som sitter kvar :P.

2008-02-28 @ 12:10:44
URL: http://mysan87.bloggagratis.se
Postat av: Malinbayard

Det är lättare att gå ner efter barn nummer två - då man har två att torka, springa efter, hålla ett öga på osv.
I allafall då det inte skiljde mer än två år mellan dem... Kanske är annorlunda med en duktig hjälpreda i storasyster?!

2008-02-28 @ 13:53:34
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: MO

Ja det är inte helt lätt att plötsligt välla ut lite här o där...tar ett tag innan man vänjer sig. Tur ändå att det finns snygga mammakläder idag, kram

2008-02-28 @ 18:43:35
URL: http://www.medaljongen.blogg.se
Postat av: Petra Bloggar

men va faen......jag har missat att du är gravid, hur gick det till? *skrattar*

missförstå mig rätt!
hur långt gången är du?

GRATTISKRAMAR

2008-02-28 @ 20:20:54
URL: http://petraodaniel.blogg.se
Postat av: Sus i Hus

Va kul att du är gravid! Grattis
Ha en skön helg, kram

2008-02-28 @ 21:52:45
Postat av: Liza

Ja inte är det lätt när kroppen plötsligt börjar leva sitt eget liv och förändras lite hur som helst!:D Tur är att det finns snygga och läckra mammakläder numera och tältens tid är förbi!
Kram!

2008-02-28 @ 22:35:29
URL: http://vardagslycka.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0