Vår i luften

Äntligen har de gråa tjocka molnen och regnet gett med sig.
Idag kan man se blått på himlen och solen lyser. Asfalten har börjat torka upp och barnsliga tankar om att hoppa rep och tvist dyker upp i mitt huvud.
Otroligt vad ljuset gör en gott.
Även om mycket är rörigt runt omkring mig så känns det faktiskt lite lättare att andas en dag som denna.

De vaknande vårkänslorna gör också min saknad över att inte leva "hästliv" så mycket starkare.
Är nu tre år sen jag lämnade bort Millan och Wega till fodervärdar och Java åkte hem till sin ägare. Tog det beslutet eftersom W föddes och L började plugga i Stockholm. Insåg att jag inte skulle få tiden och det praktiska att gå ihop på bästa sätt med tre hästar, hus och ett nyfött barn. 
Millan var dessutom ett rejält energiknippe som behövde regelbunden motion och utmaningar för att fungera bra och Wega var redo för att ridas in.
När vi sen flyttade från Gräsåstorpet beslutade jag mig med sorg i hjärtat för att sälja dem.
En dag som denna hade de varit överlyckliga över att få komma ut och de hade sprungit omkring i 180 i en lerig hage fulla av vårkänslor. 

Eftersom W vill ha en häst och har bestämt att pengarna hon sparar på banken är tänkta för ett kommande hästköp (vad hon säger nu iallafall) så hoppas jag nångång att åter igen kunna bli hästägare även om det aldrig går att komma tillbaks till delar av den underbara tiden boendes på Gräsåstorpet.

Dagen kantas av tillbakablickar...

image679

image680

image682

Text & Bilder © tillhör hilajns.blogg.se


Kommentera
Postat av: Sofie

Vilka härliga bilder du visar!! Kan förstå att du saknar dom. Men jag tycker det var en förnuftigt beslut du tog, man kan ju inte ha "hundra bollar i luften samtidigt".. Och, som du säger, så kan du ju skaffa en liten poahäst på nytt då tid finns :) Ha en jättefin dag! (och lyllos er som har sol...) Kramar, Sofie

2008-01-17 @ 15:14:37
URL: http://lufthav.blogg.se
Postat av: Tiagirl

Åh sån vacker Millan!!! Jösses så fin!!! Och vilken fin gård...har det varit ditt?

Ibland svider dom gamla minnena till och ibland, idag kan jag fundera på vad jag kommer sakna om tio år som jag har idag...

Hästar ja...dom kan ta sin tid. Är så otroligt skönt med den här hästhållningen jag har nu. Hade ju aldrig funkat i ett stall där det ska släppas in och ut, fodras osv osv varje dag. Lösdrift passar mig perfekt. I den här fasen av livet.

2008-01-17 @ 15:41:31
URL: http://tiagirl.blogg.se
Postat av: MO

Fina hästbilder, förstår att det ligger mycket saknad bakom dem, kram

2008-01-17 @ 18:20:38
URL: http://www.medaljongen.blogg.se
Postat av: Mija

Jag är också "gammal" hästtjej och jag saknar så jag blir tokig ibland.. Därför är det så underbart att min dotter har börjat på ridskola, så nu får jag lite av hästabstinensen uppfylld iallafall.. ;)

Jag har också haft tre egna hästar, men sålde sista när jag blev gravid.. Nu längtar jag tills det blir hästköp igen ;) Men shhhh... säg inget till sambon.

2008-01-17 @ 18:59:26
URL: http://mammamija.blogg.se
Postat av: Petra

ååhh va härligt! *myser* förstår din saknad!
TUR att man har kamera så att man kan få SE sina tillbakablickar! =)

kram

2008-01-17 @ 19:53:23
URL: http://petraodaniel.blogg.se
Postat av: Malinbayard

Inte konstigt om du saknar dessa godingar!
Underbara bilder.
Finare stall får man leta efter. Men vad kan man annars tro hos en sådan pysslig person?!
(Synd bara att du inte har hjälm på huvudet när du hoppar. *hm* Pyssla genast dit en så att inte W ser!!! *Malin tipsar*)
Min son samlade till en hund förresten, du vet ju hur det gick - så det blir säkert en häst igen!!!
(Att han inte fick i hop med mera än ett hundkoppel har jag förträngt, han skaffade finansiär - i sin mor.)

2008-01-17 @ 20:18:45
URL: http://malinbayard.blogg.se
Postat av: mia dh

Förstår också att du saknar allt detta, ha det gott och du kanske börjar rida igen på ett eller annat sätt. Ha det gott kram:)

2008-01-17 @ 20:40:30
URL: http://desperatahemmafrun.blogg.se/
Postat av: Lisa

vilka söta hästisar!! och vilken fint hus ni hade :) Förstår att du saknar allt.

2008-01-17 @ 20:45:24
URL: http://majamyra.blogspot.com
Postat av: Annika

Förstår att du saknar dem... massor.. Men ett vettigt beslut.. då du hade mycket på G...

Kraaaaaaaaam!

2008-01-17 @ 21:07:23
Postat av: Miah

Vilka underbart härliga bilder! TRyvärr har jag tappat hoppet om att regnet någonsin kommer sluta strila :/

2008-01-17 @ 22:17:22
URL: http://miah.blogg.se
Postat av: Terese

Vilka härliga och fina bilder! Tyvärr är ju regnet här igen...suck. Ha en bra fredag!

2008-01-18 @ 10:19:25
URL: http://terese.wordpress.com
Postat av: Nilla

Underbara bilder!
Ha en skön helg.

2008-01-19 @ 12:27:56
URL: http://tankebubblor.blogg.se
Postat av: Anna

Nästan så man blir lite avis. Skulle gärna ha fått tillbringa en vecka eller två på Gräsåstorpet.

2008-01-21 @ 21:30:11
Postat av: Ullen

Fy fasen vilka u-n-d-e-r-b-a-r-a hästar! Som plockade ur Mulle serien! Så vackra bilder!

2008-01-25 @ 09:23:01
URL: http://www.ulrikaahlqvist.blogg.se

INNAN DU KOMMENTERAR:

[] Positiv och konstruktiv feedback uppskattas.
[] Kränkande kommentarer raderas och ip-adresser spärras.
[] Olaga hot eller förtal kommer att anmälas. Du är inte anonym på nätet!
[] Alla bilder och texter är upphovsrättsskyddade. All stöld kommer att anmälas.
[] Ställer du en fråga utan att ha en blogg så svarar jag i mitt kommentarsfält.

Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!

NAMN:
KOM IHÅG MIG?

E-POST: [publiceras ej]

BLOGGADRESS:

KOMMENTAR:

Trackback
Startsida En skåning, numera bosatt i Värmland, som bloggar om familjelivet och dess mot- och medgångar. Min vardag med arbete, en stor familj med två egna barn och två bonusbarn. Mitt hem, scrapbooking, en massa ständigt pågående pyssel och projekt. Sen en tid tillbaks gör jag, på beställning, personliga barntavlor, och även tavlor passande till andra platser i hemmet. Förslag på tavlorna hittar ni här på bloggen. HUSnrNIO innehåller allt detta i en enda röra kryddat med en massa foton då jag gärna dokumenterar vår vardag genom kameralinsen.

Design & Copyright HUSnrNIO 2010 Totalt antal unika besökare Online nu:
Bloggar av mammor och gravida
RSS 2.0